tirsdag den 12. november 2013

there is a day that will not come to pass

Fine Sine i solen
Jeg kan KUN se Falcor fra Den Uendelige Historie her
SÅ fin inskription!
Igår cyklede jeg en tur ned til vandet. En skadefamilie badede foran mig i en sø af regnvand, med enkelte blomster tittende op gennem de nedfaldne blade, og jeg fik en rigtig god billedserie af hele scenariet. Så ville jeg lige tjekke billederne og opdagede, at kortet ikke var i kameraet... Det går nok, det er også længe siden jeg har gået en lang tur bare for at gå - og billeder har jeg nok af, her fra sidste tirsdag og min tur med Sine på Assistens Kirkegården. Jeg er vild med, at den visse steder også får lov til at 'gro til' - det minder mig om den forladte kirkegård i Tjekkiet, som min søster faldt over for et par år siden. Burde snart oprette et decideret kirkegårds-tag, eftersom jeg efterhånden har været på adskillige ekspeditioner på sådanne; i Østrig, på Vestre Kirkegård (ad flere omgange) og selvfølgelig på Mariager Kirkegård hos min mor. Jeg bliver sjældent ked af det, når jeg går rundt blandt alle de døde, men jeg prøver som regel også at holde mig i de gamle afdelinger. Det er ikke så sørgeligt når folk døde for over hundrede år siden.     

3 kommentarer:

  1. Det er godt nok en rigtig fin gravstens-inskription (:
    Jeg synes også at en gåtur mellem gravstenene kan være ganske hyggeligt. Siden jeg var lille, har jeg altid leget "hvad vil jeg helst kalde mit barn?" på disse ture, hvor man skal sammenligne to gravsten af gangen. SÅ træls, når de hedder "Karl-Børge" og "Torben" fx. - for man skál jo altså vælge et af dem :p

    - Anne

    SvarSlet
  2. Hov det er jo mig :-) med en dejlig fotopositur.

    Hvor er de blevet flotte dine billeder!

    SvarSlet
  3. Haha, Anne! Det er en god leg. :D I ovennævnte tilfælde ville jeg snyde totalt meget og slette Børge. Mit barn skal i hvert fald ikke hedde Torben. Vi legede YouTube ekvivalenten til kirkegårdslegen på arbejdet idag - her måtte man KUN vælge en sang fra de foreslåede videoer ude i siden. Det var en grum detour ind i de mørkeste kroge af YouTube.

    Sine, det er nemlig dig! SÅ fin og meget dedikeret til at få et godt skud i kassen. Tusind tak! Dine billeder er også rigtig fine. Vi var heldige med vejret, selvom solen næsten skinnede lidt FOR meget. :)

    SvarSlet