søndag den 29. december 2013

as the day disappears from the sky

Anden juledag tog min far og jeg hunden med på ekspedition for at finde forstenede søpindsvin ude på Raget, der er et stykke stenstrand nede ved fjorden lige uden for Mariager. Der var helt ualmindelig tåget, og vi havde stranden for os selv, bortset fra en enkelt anden hundelufter, der trængte til frisk luft og en pause fra julemaden. Jeg har været med min far på Raget så længe jeg kan huske, og der er efterhånden også akkumuleret en rimelig stak søpindsvin i zinkspanden hjemme på terrassen. Dagens høst var ret imponerende, hvilket nok til dels skyldes stormen, men bestemt også min fars amatørarkæologiske falkeblik. Han har alle dage været bedst til at finde dem - min søster og jeg havde altid travlt med at få våde sko eller rifter i tøjet. Jeg kan nu sagtens se det tillokkende i at gå og sparke lidt til stenene - det er enormt afslappende, og jeg ville ønske Amager Strandparks vandkant var lidt mere spændende.   

4 kommentarer:

  1. Jeg kan ikke huske at jeg nogensinde har fundet et :(

    SvarSlet
  2. Selvfølgelig har du det, Mettemusen! Det kan jeg i hvert fald huske at du har. :)

    SvarSlet
  3. Kunne ellers forestille mig at jeg ikke har haft nok tålmodighed til det ;)

    SvarSlet
  4. Du er nok heller ikke den, der fandt flest. Du benede sikkert rundt inde i krattet det meste af tiden. Var det ikke derinde, der var en hemmelig gynge? Måske blander jeg tingene sammen nu.

    SvarSlet