fredag den 17. januar 2014

you're going to rise up singing

Jeg har ikke ord, der kan beskrive hvor lækkert der er på Den Dominikanske Republik. Jeg føler virkelig, at jeg er kommet til paradis, og efter bare tre dage er mit vintermismod forsvundet totalt. Computeren bliver ikke brugt til ret meget andet end at opbevare de enorme mængder billeder jeg tager, men lige nu kan jeg ikke tåle mere sol; min kæreste sover, og jeg ville gerne dele lidt sommerglæde med jer. Dette indlæg er dedikeret hotellet - Velero Beach Resort i Cabarete på øens nordkyst, og det er et usædvanlig godt et af slagsen. Jeg gider simpelthen ikke bruge tid på at redigere billederne - det kan jeg gøre med de indlæg jeg laver, når jeg kommer hjem til mørke Danmark, så I må lige tage forbehold for skæve horisonter og grimme kanter.
Vi valgte med vilje et forholdsvist lille hotel med kun halvtreds lejligheder. Det var et rigtig godt valg, for når vi er her på området, foregår alting i allerlaveste gear. Her er næsten ingen mennesker - jeg tror ikke, at alle lejlighederne er lejet ud - og man er allerede begyndt at kende dem der er her. Ét barn. SCORE! Vi har vores egen terrasse, hvor vi især sidder om aftenen og drikker øl, mens vi kigger på den stjerneklare himmel og lytter til havets brusen. 
Her spiser vi morgenmad, som er det eneste måltid vi har inkluderet. Der er masser af frisk frugt og lokale lækkerier, men også en god, solid amerikansk morgenmad, hvilket er ret tiltrækkende når man har en smule tømmermænd.
Rengøringsdamen laver de efterhånden obligatoriske håndklædekunstværker, men hun er altså også virkelig god til det! På grunden vokser også min yndlingspalme, der engang for mange år siden må være væltet. Det tog dog ikke modet fra den, og den blev ved med at vokse videre, opad, mod solen og lysere tider, og det gør mig af en eller anden grund rigtig glad.
Billederne fra poolområdet taler vist for sig selv. Stranden ligger lige nedenfor, men er bedst, hvis man lige går hundrede meter længere ned af den ind i bugten. Det gør vi ofte, men nogle gange er det også ret lækkert bare at hapse en af de udendørs himmelsenge med den lækreste udsigt. På det øverste billede signalerer min kæreste, at jeg lige skal tage en kold øl og en pose chips med fra værelset, og på det nederste er jeg ved at genlæse Ringenes Herre for i hvert fald femte gang. Det er dog ved at være nogle år siden sidst, og derhjemme er der så meget andet til at distrahere - men hernede har jeg genfundet glæden ved rigtig at fordybe mig i en tyk bog.
 
Vi laver altså også andet end at fede den på stranden og hotellet. I går var vi på udflugt til nogle små landsbyer og på hesteryg gennem junglen ind til et imponerende flot vandfald (mere om det en anden gang); og i morgen skal vi besøge landets hovedstad, Santo Domingo. Vores plan er at opleve noget/tage på udflugt cirka hveranden dag, men når det så er sagt, så er vi også på FERIE, og indtil videre en helt fantastisk én af slagsen.

5 kommentarer:

  1. ÅH GUD hvor ser det dejligt ud! Hvor er jeg glad på jeres vegne, men jeg er da godt nok også misundelig :D

    SvarSlet
  2. Det ser alt for skønt ud, Tine - lyder til I nyder det! Er så misundelig :D God ferie.

    - Anne

    SvarSlet
  3. Orh, hvor ser det vidunderligt ud! -kan godt forstå at I nyder det.

    - Kit

    SvarSlet
  4. Der er ikke så meget at sige - det ER bare skønt, fantastisk og dejligt, og der burde være offentligt tilskud til alle danskere til at få sådan et skud solenergi, når vinteren er allermest trist og grå.

    SvarSlet