lørdag den 22. februar 2014

I know you're never going to be with me

Det har været et par gode og afslappende dage hos min far. I går fjernede vi grantæppet fra min mors gravsted og gjorde det forårsfint med stedmoderblomster, krokos, perlehyacinter og anemoner. Silke syntes det var enormt kedeligt at plante forårsløg, men blev noget mere begejstret for at lege i mudderet i skoven. På hjemvejen gik vi forbi de fine blomster fra begravelsen af en af min fars naboer, der desværre også døde alt, alt for tidligt. Til aftensmad spiste vi fondue, hvilket jeg ikke har gjort i årevis. Det var vildt lækkert med panerede blomkål, fem slags kød, champignon, paneret emmenthaler(!) og en frisk salat til alt det olierede, og så er det bare rigtig hyggeligt at sidde og pusle med. Aftenturen med Silke gik ned til saltcenteret ved havnen, hvor vi kiggede længe på den stjerneklare himmel, og vel hjemme igen blev jeg slået på målstregen af min søster i en Ringenes Herre-udgave af Trivial Pursuit. I morges vågnede vi så til nyheden om, at en ung mand var blevet skudt i løbet af natten - enten ved egen hånd eller noget banderelateret - lige nede ved saltcenteret. Jeg har efterhånden vænnet mig til skyderier i København (og knivstikkeri - både fredag nat og her til aften er en mand blevet stukket ned hundrede meter fra min lejlighed), men jeg synes det kommer lige tæt nok på når det sker i lillebitte Mariager
 

4 kommentarer:

  1. Hvor er det blevet fint på fin mors gravsted.
    Genialt billede du har fået taget af Silke (2. nederste billede)Kom til at grine højlydt.
    øv, det er så tragisk når folk ikke ser nogen anden udvej end selvmord.

    SvarSlet
  2. Ja, der er så fint. Snart skal min far og søster også plante et lille træ - det glæder jeg mig til at se.
    Silke var bare så glad for at få lov til at blive mudret til. Teknisk set fik hun ikke lov, men da det først var sket, kunne hun ligeså godt fortsætte. :) Og ja, det er virkelig en trist måde at ende sit liv på.

    SvarSlet