tirsdag den 18. marts 2014

cause a people united is a wonderful thing

Vi havde en rigtig dejlig dag i Malmø i lørdags, for selvom efterdønningerne af Carl gjorde vores gåtur til en noget blæsende affære, skinnede solen også frem bag skyerne og varmede os lidt. Det samme gjorde chai latte og varm chokolade i pladebutikken 'Folk Å Rock', og jeg gad virkelig godt at vi havde en lille café inde på mit arbejde. 
Der var gang i demonstrationer og protestkunst rundt omkring i byen - ponyen er SÅ fin, synes jeg! I søndags var der en kæmpestor antifascistisk demonstration i byen, mens den anti-russiske i lørdags var noget mere beskeden. Den bragte tankerne hen på mine unge dage i SFU, hvor jeg - sammen med meget, meget få andre - sad i et bur foran rådhuset i Randers og talt Guantanamo-fangernes sag. 
På instagram snakkede jeg om hvor grim, jeg synes Palads-biografen er, og disse to skønheder viser, hvordan en rigtig lækker biograf kan se ud. Inde i en specialbutik købte vi en yderst besynderlig asiatisk delikatesse, som jeg har glemt navnet på. Den har måske den mest ulækre konsistens i verden, men den smager rigtig godt. Meget præcist, jeg ved det. Jeg køber nok nogle flere næste gang, så må jeg huske at vise dem frem. 

3 kommentarer:

  1. Fin Pony og bygninger!

    Du må huske at gå i Grand og Dagmar for at kigge på fine københavnerbiografer.
    Så beholder jeg kærligheden til Poul Gernes for mig selv.

    Du kan dog hade mere på hans værker lige her http://gernes.dk/index.php?id=44

    :)

    SvarSlet
  2. Det lyder til at have været en virkelig skøn oplevelse!

    SvarSlet
  3. Pille, ponyen er simpelthen så sød og fin. Jeg hader slet ikke Gernes, tror jeg, og mit had til Palads hænger nok også sammen med nogle dårlige oplevelser jeg har haft derinde. Jeg går meget hellere i Grand og Dagmar, men nogle gange får vi fribilletter, der kun kan bruges i Palads. Eller endnu værre; Cinemaxx! :)

    Sine, det var det virkelig også. Jeg anede ikke, at der var så skønt i Malmø.

    SvarSlet