søndag den 20. april 2014

here's a tulip to match your eyes

Hvor har påsken bare været ubeskriveligt skøn i år. Jeg fik tiltusket mig en ekstra fridag i går, så jeg har storhygget med min kæreste, min far og min søster lige siden i onsdags, og dét var tiltrængt. De sociale medier flyder over med smukke solskinsbilleder, og vi har også haft kameraet og telefonerne fremme på vores ekspeditioner i København. Torsdag gik jeg for tredje uge i træk den lange tur omkring Christiania - og denne tur var nok den bedste af dem alle, da min far og især min søsters begejstrede udbrud og pegen på fine ting gjorde mig glad helt ind i hjertet. Jeg elsker når jeg kan vise folk, at Christiania er så meget mere end Pusher Street. Vi kom forbi kunstmaleren Henrik Schütze, der var i fuld gang med at kreere nogle sindssygt smukke malerier foran sit hjem på Fakirskolen, og efter en lille snak inviterede han os indenfor. Jeg har altid gerne villet se nogle Christiania-hjem indefra, så det var en lille drøm, der gik i opfyldelse for mig. Der var også præcis lige så hyggeligt derinde som jeg havde forestillet mig. 
Denne gang forlod vi stien ved vandet og gik langs snørklede stier mellem de mest eventyrlige huse - tjek lige verdens sejeste skorsten! Min hesteglade søster har længe gerne villet se rideskolen, og duften af hest, de smukke omgivelser og det fantastiske vejr gav mig lyst til at ride en laaaaang tur med hende. Vi drog dog videre på gåben og nåede ned til børnehaven, hvor min far eksperimenterede med at gå på line. Min kæreste var dog klart den bedste i dén disciplin. Efter et par timer i solen var vi helt trætte, og vel hjemme igen snuppede vi alle en lille middagslur, inden vi bestilte indisk take-away og så Carrie. Den helt perfekte feriedag, hvis du spørger mig. (De andre dage var mindst lige så gode. Og solbeskinnede, oplevelsesrige og hyggelige. Forvent billedspam de næste dage.) Jeg håber, at I også har haft nogle gode dage, og at solen også skinner i morgen inden den for mit vedkommende står på arbejde resten af ugen. 

3 kommentarer:

  1. Glæder mig til billeder. Lige til at blive glad for :) Losepottemuld

    SvarSlet
  2. Sikke nogle skønne billeder du har fået taget Tine! Det lyder som om du har haft en vildt god påske!

    SvarSlet
  3. Ih, mange tak skal I have. Jeg har haft den allerbedste påske!

    SvarSlet