mandag den 28. april 2014

let's build strange and radiant machines

Se, jeg har fundet flere ugler! (Jeg ved godt, at jeg næsten lige har vist den øverste. Men den er så fin i sine lysegrønne forårsklæder, at jeg syntes den fortjente en visning mere. Tænk, at der er blevet så grønt og smukt på bare et par uger!) 

I går myldrede hele Danmark ud i solskinnet, mens jeg tog Rannvá under armen og satte mig godt til rette i de bløde biografsæder i Grand. Vi så 'Når Vinden Rejser Sig' - den allersidste film af Hayao Miyazaki, som jeg er så uendeligt glad for. Jeg havde holdt mine forventninger lidt nede, for jeg havde hørt, at Miyazakis besættelse med flyvemaskiner fik lidt for meget plads i filmen, men udover at filmen var måske et kvarter for lang, havde jeg ikke en finger at sætte på den. Det var en SÅ fin fortælling om en japansk flyingenør i mellemkrigstiden, og udover det lidt stenede i at se en næsten romantiseret fremstilling af krigsfly, fornemmede man også passionen for at skabe noget, der kunne hjælpe mennesker. Et ganske fint punktum i en virkelig imponerende karriere. Heldigvis var solen ikke gået hjem, da vi kom ud af biografens mørke, så vi fik et par timers D-vitamin på græsset på Christiania inden vi gik hjem og så flere film. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar