tirsdag den 15. april 2014

please don't discipline your hands

Denne weekend bød på endnu en tur rundt om Christiania; denne gang på cykel og i selskab med Rannvá og min kæreste. Vi fandt et sted i solen tæt ved vandet, og kunne beundre den smukke svane - som vi døbte John Swanson - på god afstand, men snart blev den grådig og ville have brødet, der lå helt tæt på os. Sådan en svane er altså enormt stor! Da den begyndte at hvæse af os, drak vi det sidste af vores myntesaft og cyklede videre. Ude for enden af stien holdt vi endnu et pitstop og spiste en lakridspibe, og pludselig begyndte tonerne af en cello at strømme ud fra de forladte bygninger bag os. De bliver åbenbart ikke kun brugt til grafittimaling, men også som øvelokale for musikere, der ikke vil genere naboerne. Det var virkelig smukt, og jeg blev underligt berørt af at høre musikken ude i det fri med udsigten til en gruppe unge drenge, der legede krig på området. 

Det var i det hele taget en rigtig god weekend; søndag var jeg i Empire Bio med min kæreste og se Inside Llewin Davis, Coen-brødrenes nyeste film, der bestemt ikke skuffede. Om aftenen lånte vi underboens fladskærm og så AaB tæve Brøndby, og de ligger nu nummer et med hele fire point ned til andenpladsen. Det kunne jeg godt vænne mig til. 

I morgen kommer min far og søster på besøg og bliver til søndag, så det er nok ikke meget I kommer til at høre fra mig i påsken. Jeg håber, at I får en god en af slagsen!

3 kommentarer:

  1. Det lyder som en helt fantastisk dag Tine!

    SvarSlet
  2. Lyder som en hyggelig tur Tine, selvom jeg er lidt ræd for svaner. Glædelig påske til dig og dine!

    - Anne

    SvarSlet
  3. Det var sådan en god tur og dag. Jeg tog min far og søster med på samme tur i forgårs, og der var cellospilleren sørme igen, så de fik også lov til at få den gode oplevelse. Jeg er også ræd for svaner! Glædelig påske til jer også.

    SvarSlet