mandag den 26. maj 2014

and if this is real then I was mistaken

Jeg var udenfor hele dagen i går - først mødtes jeg med mine gymnasieveninder til en overdådig og lækker brunch på Toldboden, og det var som altid enormt hyggeligt at se dem. Denne gang stødte Tanja - det fjerde medlem af vores lille gruppe - til flokken, så der var næsten ti års oplevelser der skulle deles. Det er altid lidt sjovt at spejle sig selv i veninder, som man kender fra et helt andet liv - to af dem er blevet gift, den tredje bliver det om halvanden måned, én har fået et barn, og det er helt sikkert ikke den sidste baby, der kommer i den forsamling. Det er spændende at følge med i, for når nu babyer ikke lige står øverst på ønskesedlen hos mig, kan jeg i det mindste være moster for en hel flok søde børn rundt om i landet. Efter brunchen rykkede vi udenfor i solen og snakkede videre, og jeg glæder mig allerede til at se dem igen. 
Om eftermiddagen gik Simon, Rannvá og jeg ud på Christiania, hvor vi fra en solplet nede ved vandet kunne høre livemusik inde fra Nemoland. På vej hjem fandt vi en tennisbold på Kløvermarken, og jeg beviste igen hvor dårlig jeg er til at spille bold. Simon var ret god, dog. Jeg kan slet ikke begribe hvor lækkert vejret er, og jeg er glad for at jeg i år endelig har tid til at nyde det. Der ligger ikke en dum eksamen og lurer i baghovedet, og med en gennemsnitlig arbejdsuge på tredive timer kan jeg ofte nyde solskinnet helt uden at have dårlig samvittighed, og det er så dejligt. Mere godt vejr, tak!

3 kommentarer:

  1. Hvor har du købt dine sandaler. Skønne :) Losepottemuld

    SvarSlet
  2. Det er så umådeligt befriende at have lektier! :-D Nyd det!
    Det lyder virkelig til at du går og har det rigtig godt for tiden, det er jeg så glad for at høre!

    SvarSlet
  3. Louise, jeg er også SÅ glad for dem! De er tre-fire år gamle og fra Topshop, og i virkeligheden er de alt for smadrede til at blive brugt, men jeg kan ikke nænne at skille mig af med dem. :)

    Sine, hvis der mangler et 'ikke' i din første sætning, er jeg helt enig. :D Og ja, jeg har det faktisk rigtig godt. Det er også lidt hårdt at have planer hele tiden, men så længe det er gode planer, går det nok.

    SvarSlet