torsdag den 1. maj 2014

I don't need no human friends

I dag fylder verdens bedste mindstemand hele to år, og han er slet ikke så lille mere. Faktisk er han i virkeligheden nok lidt for tyk, men det bliver ikke i dag han skal på kur, for nu skal han fejres med snacks og vådmad i en lind strøm. Der er kommet mange kælenavne til, og jeg hører ofte mig selv kalde ham 'lille banan' og 'troldmand' uden helt at vide, hvor det kommer fra. Jeg har også fundet ud af, at jeg åbenbart ikke er glad for at bande foran den lille fyr. 'Hvad søren har du lavet?' er en sætning, der ikke tidligere fandtes i mit ordforråd, men nu siger jeg det, hver gang Jimmy laver ballade. Det gør han ret tit, men han bliver altid tilgivet. 

Han har ikke tisset i sengen - eller andre steder end sin bakke, for den sags skyld - i sit andet leveår. Hurra! Han har dog trukket sin numse hen over gulvet ligesom en hund - og efterladt klamme lortespor i hele gangen, fordi der sad noget fast i pelsen. Men det kan han jo sådan set ikke gøre for. Har en vag fornemmelse af, at jeg oversharer igen nu, men betragt det som et indlæg på en mommy-blog, der fortæller om babyens første faste afføring eller noget. I det mindste er der ingen billeder. Og når han ikke er klam, er han den bedste. Jimmy er min bedste morgenmakker. Når jeg vågner, bliver jeg mødt af et nuttet og træt lille fjæs, der glad følger med mig rundt i lejligheden. Når jeg trækker badeforhænget fra efter badet, sidder han klar på bademåtten til at gnide sig op af mine våde ben, og imens jeg tager tøj på, ligger han på kommoden lige ved siden af. Og når man kommer ind af hoveddøren efter at have været væk, kan man godt beregne mindst tre minutters nusningstid fra en overlykkelig Jimmy, der har smidt sig ned på gulvet med alle fire ben i vejret. Jeg elsker den lille fyr.

Forresten - som en lille tilføjelse til sidste indlæg om True Detective vil jeg lige nævne, at min kæreste i mandags spillede opvarmning til en koncert med Handsome Family, der har lavet intromelodien til serien. Det er altså ret sejt.  

2 kommentarer:

  1. Stort tillykke til verdens aller sødeste kat. Og hold dig ikke tilbage. Jeg sluger samtlige billeder rådt og er næsten holdt op med at være misundelig over du må få en kat når jeg ikke må. Et forsinkelt men højt hurra fra mig Losepottemuld :)

    SvarSlet
  2. Hihi, det er godt at høre, Louise! Jeg er bange for, at kattebillederne heller ikke aftager indenfor den nærmeste fremtid, så jeg er glad for du kan lide dem. :) Og hey, du havde en kanin! Dét var snyd.

    SvarSlet