søndag den 4. maj 2014

take me home or take me anywhere

I weekenden luftede jeg for allersidste gang mine yndlingsvinterstøvler, som jeg har arvet af min mor, og som trofast har hjulpet både hende og jeg gennem kolde vintre og glatte veje. Jeg burde for længst have gemt dem væk sammen med min vinterjakke og mine vanter, men de er så slidte og ødelagte, at de ikke skal gemmes, men bare smides ud. Og det har jeg ikke rigtig kunnet få mig selv til. Men så fandt jeg over et par fine sko til en hund i den nye Kvickly, som jeg elsker, og så besluttede jeg mig for at købe dem og smide støvlerne ud i samme omgang. Done. Det gode ved skoudskiftning er, at jeg med god samvittighed kan investere i et par nye støvler til vinter. Det dårlige er, at de nye støvler ikke vil minde mig om min mor, hver gang jeg kigger ned. Weekenden har også budt på skomisundelse over Rannvás ultrafine, skinnende loppe-Nikes, mens jeg luskede rundt i nogle lærredssko med så sindssygt lange snørebånd, at jeg bliver lidt irriteret hver gang jeg har dem på. I det mindste matchede vi. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar