mandag den 7. juli 2014

knocked your heart right out of sync

Jeg har været til det mest vidunderlige, overdådige og kærlighedsfyldte bryllup i weekenden, da min gymnasieveninde Simone sagde ja til sin Derek, som hun mødte i Dublin da vi stadig var teenagere. Min veninde Christina og jeg var dengang noget så kloge og prøvede ihærdigt at overbevise hende om, at en kæreste i Irland ikke lige var sagen - men det lykkedes os heldigvis ikke, og da vi endelig mødte den famøse irer, måtte vi også overgive os. Hvis man slår 'good guy' op i ordbogen, er jeg sikker på, at man vil finde et billede af Derek, og jeg har sjældent set et par, der passer SÅ godt sammen eller er så gode til at støtte og hjælpe hinanden - så det var mere end fortjent med dette drømmebryllup, hvor der ikke var sparet på noget. 

Jeg havde faktisk set min veninde i kjolen inden brylluppet, da jeg var så priviligeret at få lov til at være med ved udvælgelsen for snart et halvt år siden, men jeg blev alligevel noget så rørt, da dørene til kirken gik op. Hun var helt utrolig smuk, og hun strålede bare af glæde. Jeg var heldigvis ikke den eneste der fældede en tåre - hele den irske del af selskabet måtte også hurtigt have lommetørklæderne frem, og det var bestemt ikke sidste gang den dag. 
Efter vielsen gik vi den korte tur ned til havnen, hvor der blev serveret lækker frokost og dejlige bobler - og så fik vi endelig lejlighed til at kaste lidt ris og konfetti over brudeparret. Vejret var også helt perfekt; de varslede tordenskyer og regnskyl holdt sig heldigvis væk, og kagen kunne indtages i solen på terrassen med udsigt til Øresund. 

Inden velkomstdrink og middag nåede vi lige at slappe lidt af på vores værelse på Rungstedgaard, hvor aftenens fest blev holdt. Mange af de andre gæster brugte tiden på at tjekke ind, men min kæreste og jeg ankom faktisk allerede i fredags. Den irske flok har naturligt nok været i Danmark nogle dage, men vi andre fik også tilbuddet om at komme til Rungsted en dag tidligere, så der var endnu mere tid til hygge, fest og snak. Det kunne vi ikke sige nej til, så vi tjekkede ind på det skønne sted allerede fredag eftermiddag og fik en hel mini-ferie ud af weekenden. 
Aftenen forløb helt perfekt med super lækker mad og meget rørende og sjove taler. Igen var den irske del af forsamlingen enormt rørstrømske; men jeg kunne overhovedet heller ikke holde tårerne tilbage - slet ikke under brudgommens fine tale, der måtte tages lidt i etaper. Bruden selv holdt nok den sejeste tale overhovedet, der også fik tårerne til at trille hos mig; men jeg havde heller ikke forventet andet af min altid dygtige, velorganiserede og omsorgsfulde veninde - selvfølgelig er selv hendes tale perfekt. Talerne fra de irske venner lidt senere på aftenen var fulde af fis og ballade og overleveret med den fedeste accent, og de satte virkelig gang i festen, der fortsatte i flere smukke lokaler og en dejlig gårdhave. 

Jeg drikker efterhånden aldrig mere, så i starten var jeg lidt forsigtig med alkoholindtaget, men snart så jeg mig selv hoppe rundt i strømpefødder på dansegulvet med en mojito i hånden og skråle med på Michael Jackson, og jeg kunne endda holde mig kørende helt til baren lukkede og solen stod op. Min kæreste og flere andre havde dog provianteret og hentet et hav af fadøl med ud i gårdhaven så festen kunne fortsætte, men med tanke på tidlig morgenmad og en hjemtur, der ville blive totalt uoverskuelig med tømmermænd, trak jeg mig tilbage og drak to store glas vand, inden jeg lagde mig til at sove. Det var jeg godt nok glad for i morges, for selvom jeg ikke decideret havde det godt, var det i det mindste muligt for mig at sidde oprejst og se deltagende ud efter de få timers søvn.

Det har simpelthen været den helt perfekte weekend, og jeg er så glad for at have været en del af det. Kærlighed, lykke og glæde smitter, og selvom hovedet har været tungt i dag, har jeg gået rundt (eller... ligget på sofaen...) med et stort smil på læben, og jeg har vist også kysset lidt ekstra på min kæreste. Med brylluppet blev min anden sommerferie desuden også skudt igang, og livet er faktisk slet ikke så dumt lige nu. 

5 kommentarer:

  1. Det lyder virkelig som en helt fantastisk oplevelse Tine! Du har virkelig været skarp med billederne også, de er vildt flotte og fanger en helt unik stemning.

    SvarSlet
  2. Hvor lyder det skønt! Godt hun lukkede ørene for jeres velmenende råd :D

    - Anne

    SvarSlet
  3. Sine, tusind tak! Det var sødt sagt.

    Anne, ja, det var heldigt! Vi fik også lov til at høre for det i hendes tale. :D

    SvarSlet
  4. Åh, det hele var så skønt! Tusind tak for jeres smil, glæde, flotte gave og fine billeder. Det er så fedt at høre, at I også hyggede jer :-) Lad os ses i august. Knus Mrs Murphy!! xxx

    SvarSlet
  5. Simone, det er os der takker! Det hele var bare LIGE i skabet, hvilket må glæde min fellow-perfektionist. :) Håber I nyder bryllupsrejsen - vi ses når I kommer hjem. Hils!

    SvarSlet