lørdag den 26. juli 2014

please believe in labour and hope and joy

Det var helt specielt at være i Tyskland under VM-finalen i fodbold. På selve dagen var vi ualmindeligt heldige og fik et bord udenfor en restaurant midt i byen med god udsigt til en storskærm, og her var en sand fodboldfest under opsejling mens vi spiste aftensmad og tændte de uddelte stjernekastere under nationalsangen. Silke var også iklædt sit fineste festtøj, og hun virkede ikke specielt generet af larmen, selvom der var skruet godt op for lyden på både kamp og fans. Derhjemme gider hun ellers aldrig være i stuen, når vi ser fodbold. I stedet var det mig der måtte overgive mig tidligt med en ond hovedpine - i pausen tog jeg Silke med hjem til ferieboligen og så resten af kampen fra sofaen. Fra balkonen kunne jeg se fyrværkeri og høre glade mennesker inde fra byen, så jeg fik stadig lidt feststemning med. Tysklands landshold har altid været mit yndlings (i perioder sammen med Danmarks), og det gjorde jo bare resultatet endnu bedre. Resten af ferien så vi det tyske flag overalt - det er et folk, der forstår at holde en fest!

I dag har AaB tævet FC Midtjylland med 2-0, og indtil i morgen ligger vi faktisk nummer et. Helenius og Enevoldsen er kommet tilbage til klubben, hvilket er fantastisk, og så er lejesvenden Rasmus Jönsson også blevet tilbudt en fast kontrakt. Søde drenge på et spændende AaB-hold - jeg håber på endnu en overraskende og god superligasæson. 

2 kommentarer: