fredag den 25. juli 2014

the time was passed so easily

Dagen i dag har jeg for første gang i to uger tilbragt kun i selskab med Jimmy. Det har været en vidunderlig ferie, dejligt at komme hjem til min kæreste og min kat, og skønt at se både Nanna og Rannvá de sidste dage, men det har godt nok også været rart at være helt alene i dag. Her er en lille tidslinje over min ikke specielt produktive dag:

08.43. Vågner første gang. Giver Jimmy lidt mad og sover videre.
09.40. Vågner igen. Tjekker min telefon; instagram, facebook, blogs... og 9gag.
10.30. 9gag er en tidsrøver. Står op, spiser morgenmad og leger med Jimmy.
11.15. Begynder oprydningsprojekt på det lille værelse. Starter naturligt nok med at sortere alt mit neglelak, hvilket indebærer at prøve alle dem, jeg har mistænkt for at være for gamle. 
11.52. Lytter til Neutral Milk Hotel og prøver stadig neglelak. Ender med at smide hele ti stykker ud, og er helt stolt af mig selv. Den ene er en sort Chanel, som jeg købte i Prag for præcis ti år siden. Dengang var det ikke til at opdrive en sort neglelak, så jeg måtte til lommerne. I dag må jeg dog vemodigt erkende, at den er færdig. 
12.10. Skifter Jimmys kattebakke. Kan næsten ikke trække vejret og har det afskyeligt varmt. Gider ikke gå i bad, da jeg har planer om en svømmetur senere.

12.25. Snakker i telefon med min kæreste og min far. Min kæreste er til Fanø Free Folk Festival i weekenden; min far maler huset, og i aften skal han passe Silke, når min søster skal til fest.
13.15. Cykler ned til Amager Strandpark, svømmer en lang tur i det dejligt kølige vand, mens jeg hele tiden er bange for, at nogen stjæler min taske imens. 
13.53. Cykler forbi den nye Kvickly, som jeg elsker, og køber mango og blommer. Og chips, cola og kattegræs. Overvejer at tage i Lergravsparken og læse lidt i min bog, men jeg har fået lidt for meget sol de sidste par dage, så jeg kører hjem til Jimmy i stedet. 
14.27. Er lidt træt ovenpå anstrengelserne, så jeg lægger mig på sofaen og bladrer lidt i en tegneserie. Spiser en blomme og nogle chips. Og en Happy Hippo fra Tyskland.
15.10. Sætter Neutral Milk Hotel på igen og fortsætter oprydningen. Det går helt godt. Bliver dog distraheret og begynder at pille plakater ned rundt omkring i lejligheden. Der skal et par nye op, og de andre skal flyttes, men lige nu ligger de alle i pres på spisebordet.

15.57. Bliver træt og kravler under dynen i sofaen igen. (Dyne i sofaen er OK, når man er alene hjemme!) Sætter Sherlock på, og ser de første tre kvarter af et afsnit, før jeg falder i søvn.
17.30. Vidunderlige middagslur! Efterhånden en sjælden gæst i mit liv, men en meget velkommen én af slagsen.
17.40. Fotograferer Jimmy. 

17.45. Laver aftensmad. Det er en af de der pastaretter, hvor man bare skal tilsætte vand. Den købte jeg også i Kvickly. Imens jeg spiser, ser jeg resten af Sherlock. 
18.50. Overvejer, om jeg gider vaske op. 
18.51. Vasker et par glas og en tallerken op. Så er jeg ligesom i gang.
18.53. Beslutter mig for at gemme resten af opvasken til i morgen. 
19.00. Ser et par afsnit af sjette sæson af Californication. Skal snart se syvende sæson sammen med Lærke, så jeg opfrisker lige hukommelsen inden. Der er godt nok meget sex. 
20.00. Falder over et frygteligt program på DR. 'Hvem var det nu vi var', hedder det. Jeg ser naturligvis det hele. 
21.00. Ser lige TV-Avisen også. 
21.25. Overvejer om jeg skal lave en helt ny karakter i Skyrim, eller om jeg skal geninstallere Age of Empires på min computer. Skal i hvert fald ikke sove de næste mange timer. 
21.35. Bliver distraheret af nuttede kattevideoer på youtube.
22.03. Begynder at skrive dette totalt meningsløse blogindlæg. Jeg ELSKER ferie.  

      

7 kommentarer:

  1. Belle and Sebastian. LANGT om længe genkender jeg en titel. Eller, og ok. Måske fordi jeg kender den her så godt. Jeg havde projekt ud fra den sang på 1. år på designskolen.
    Det er også 10 år siden. I hvert fald siden jeg startede.

    SvarSlet
  2. fan-tastisk indlæg!!!!!! du er søøøød

    SvarSlet
  3. Ferie, afslapning og solo-hygge er for nice! Jeg laver altid så mange ting, og ser så mange mennesker - så elsker altså en god, gedin hjemmedag indimellem. Det er herligt!

    - Anne

    SvarSlet
  4. fasterfis, hurra! Det er også en virkelig god sang. Jeg er nu sikker på, at du også har kendt mange af de andre tekstbidder, men ud af kontekst er de måske lidt svære at genkende. Ja, tiden går så hurtigt. De første ti år af mit liv varede en evighed, og de sidste ti er hastet forbi. Det lyder ret spændende med det projekt. :)

    Rannvá, du kan selv være sød! Og tak!

    Anne, mine alenedage er helt essentielle for mig. Det er så skønt at tulre rundt og lave præcis det, der falder en for. :)

    Lærke, taaaak. :)

    SvarSlet
  5. Verdens sejeste blogindlæg.
    Flere af den slags!

    -Søsse

    SvarSlet
  6. Hehe, tusind tak! Det var også meget sjovt at skrive, så mon ikke der kommer et mere engang. :)

    SvarSlet