lørdag den 19. juli 2014

this is the quiet we promised each other

På en lettere grå -men varm- dag i sidste uge tog min far og jeg på jagt efter solen oppe i Alperne. Vi kørte op med Alpspitzbahn og landede midt i skyerne og en dejlig kølig bjergluft ved et udsigtspunkt, hvor man på et par uhyggelige platforme var tusind meter over jorden. Solen mødte vi aldrig, men det var nu også sært fascinerende at gå rundt i skyerne. Hochalmbahn førte os lidt ned ad bjerget igen, hvorefter en 'easy walk' på en halv times tid førte os yderligere ned af smukke stier, tre-fire stykker Jesus-på-korset og kæmper i klippen. Jeg kunne godt have gået en meget længere tur, men andre eventyr ventede forude, og vi tog Kreuzeckbahn det sidste stykke vej til bunden af dalen. Kreuzeckbahn er liften på det første billede, og helt klart min favorit af de tre. En tur i en hyggelig lille kabine tiltaler mig langt mere end at skulle stå op i de store vogne med plads til alt for mange mennesker - selvom vi på denne dag nu heldigvis havde dem næsten for os selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar