torsdag den 14. august 2014

but it's covered by the choir of voices

Vi behøver vist ikke flere billeder af Robin Williams, så her er noget tysk brænde
Min internetforbindelse i lejligheden har taget skridtet fra et akkurat tåleligt (omend næsten ikke-fungerende) niveau til noget, der minder om et halvt minuts vilkårlig adgang pr. time, og det er selvsagt ikke optimalt. Jeg forstår ikke helt, hvordan jeg har kunnet leve med dårligt internet så længe (det har f.eks. strejket, hver gang Rannvá har været på besøg) - og indtil for bare to år siden brugte jeg endda det endnu mere usle USB-modem, der bestemt heller ikke var noget at råbe hurra for. Problemet er ikke pengene, men det fakum, at der ikke er et telefonstik i lejligheden, er årsagen til at projektet strander hver gang vi snakker om det. Jeg tror ikke engang, at alle udbydere skal bruge et telefonstik for at levere internet, men det er åbenbart så uoverskueligt for mig at finde ud af, at jeg hellere vil leve med den daglige frustration.

Det halve minuts internettid ad gangen har begrænset bloggeriet lidt, men nu er jeg på vej på besøg hos min far, hvor jeg kan snylte lidt på hans internet. Håber, at internetsituationen derhjemme på magisk vis løser sig selv over weekenden. Lige nu sidder jeg altså i toget og keder mig lidt - uden internet - og derfor kommer der her en oversigt over ting, jeg har undret mig over de sidste dage. Meget af det er tilsyneladende relateret til Robin Williams, så det passer jo meget godt til resten af internettets indhold i øjeblikket. (Jeg kunne i øvrigt og for the record godt lide ham. Men hverken mere eller mindre end de fleste andre, vil jeg tro.)

1. Hende, der skrev på facebook; ‘Ej, er Robbie Williams død? Nu nåede jeg aldrig at komme til koncert med ham!’ Stop dig selv.
2. Alle de internetordrer på Robin Williams-film, der væltede ind på mit arbejde inden nyheden om hans død overhovedet var bekræftet. ‘Nu skal vi satme ha’ nogle Robin Williams-film, og det kan kun gå for langsomt’, synes folk at sige, mens de bestiller alt fra det værste lort til de virkeligt gode film. Er det virkelig nødvendigt at eje hele mandens bagkatalog? Er det muligt, at man er blevet grebet lidt af stemningen, og behøver man virkelig at have film som Licence To Wed stående?
3. Ovenstående er dog noget mere forståeligt end de kunder, der bliver sure over, at vores Robin Williams-film er udsolgte. Hør nu her; vi har solgt TO Mrs. Doubtfire i løbet af hele sidste år. Hvorfor i alverden skulle vi have hundrede eksemplarer på lager af en film, der ikke sælger? Bare fordi manden er død, kan vi ikke på magisk vis fremskaffe flere ‘inde fra baglokalet’, og du er sjovt nok ikke den første, der liiige fik lyst til at se en af hans film. (Vi har naturligvis maaange på vej. Tvivler dog på, at folk er lige så interesserede om en måned.)
4. Det for mig lidt mystiske i at have lyst til at gå hjem og se en film som Flubber. Den bliver jo ikke bedre eller sjovere af at tænke på, at manden lige har hængt sig selv som følge af en årelang depression. Jeg har selv en lille smule lyst til at se Jumanji nu, faktisk, men det synes jeg også er lidt underligt.
5. Min egen reaktion på kunde nummer halvtreds, der i løbet af de sidste par dage har sagt ‘Robin Williams har bare altid været min yndlingsskuespiller’. Jeg har været overraskende god til bare at smile og nikke og lade være med at påtale, at de samme mennesker sagde det samme om Philip Seymour Hoffman for et halvt år siden.
6. Det paradoksale i, at jeg faktisk selv blev lidt ked af det, da jeg læste nyheden. Men jeg bliver altid ked af det, når jeg hører om folk, der begår selvmord. Jeg prøver ikke at trække depressionskortet her, men jeg har selv oplevet den totalte mangel på lyst til at være i live, og det er så ubeskriveligt forfærdeligt.
7. Prøver lige at finde på noget afsluttende, der ikke hander om Robin Williams. Nå ja, i skrivende stund ligger der en halv laks i vores fryser - fyldt med ben, skæl og indvolde og direkte fra Grønland, hvorfra vi lige har haft besøg af en af vores gode venner. Jeg har ærlig talt ingen idé om, hvad jeg skal stille op med den.
8. At dette såkaldte ‘lyntog’ har gjort stop i både Hørning, Hinnerup og Hadsten. Jeg er ikke tilfreds, men nu er det heldigvis Hobro næste gang, og jeg kan næsten allerede dufte min fars chili con carne. 

4 kommentarer:

  1. Jeg er ret vild med at lyntoget stopper i Hørning fredag :)

    SvarSlet
  2. Haha, ja, jeg tænkte naturligvis også på dig, da vi stoppede der. :)

    SvarSlet
  3. Jeg elsker simpelthen det her indlæg!

    SvarSlet