søndag den 10. august 2014

the drives and the talks were amazing

I Garmisch-Partenkirchen og det omkringliggende område er husudsmykningen unægteligt lidt sjovere at kigge på end de nogle gange lidt kedelige facader i København. De smukke malerier viser motiver fra biblen eller illustrerer gamle tyske skikke - ofte i ét og samme billede. Jeg kunne i det hele taget godt bruge et gensyn med Bayern; også selvom det betyder mange, mange timer på de tyske motorveje, for med min søster i bilen bliver det aldrig kedeligt. På turen derned havde hun materiale til timevis af underholdning! Først legede vi 'Gæt En Person' og brugte en del tid på at debattere, hvorvidt min søsters hest Serafina går ind under definitionen 'person' - vi var to mod en i dét spørgsmål. Da vi fik indskærpet reglerne yderligere, gættede vi os frem til så forskellige karakterer som Goebbels, Hermione Granger, en lærer på vores gamle skole og Dværgen fra Normandiet. Fra bagsædet uddelte jeg Pringles, chokolade og cola, og fra højttalerne strømmede alt fra Shubidua over Beatles til tysk trafikradio. 

Til vores fars store fortrydelse fortsatte min søster og jeg med den altid grotesk underholdende og meget hurtigt forfærdelige leg, hvor man skal vælge det mindst slemme af to frygtelige onder. 'Ville du helst være blind eller døv', er altid en god åbner, men der gik ikke mange runder, før spørgsmålene lød mere i retning af: 'Ville du helst have et barn med Glen Riddersholm eller Simon Makienok?', 'Ville du helst knalde med Aura eller Stine Bramsen?' (jeg har det meget svært med dem alle), og 'Ville du helst være skaldet eller have cornrows resten af dit liv?' Da min far ikke kunne holde ud at lytte til mere af vores vrøvl, blev vi i stedet inddraget i min søsters sangleg og fremførelse af den der skala-sang fra 'Sound of Music'. Det var meget hyggeligere end det måske lyder, og de lange køreture med min familie er altid lige så meget en del af ferien som opholdet på destinationen. Jeg ville ønske, at jeg snart skulle køre en lang tur med dem igen.  

3 kommentarer:

  1. hvor lyder det bare hyggeligt Tine!
    Sikke smukke billeder du har taget

    SvarSlet
  2. Det var dog nogle infame valgmuligheder.

    Men hvis jeg under tvang SKULLE vælge, så ville jeg antageligvis lade mig bruge af Glenn. Jeg ville aldrig kunne give min krop til en BIF'er, og det er da lidt synd for stakkels Riddersholm, at han aldrig bliver mester, den bette pjevs.

    Jeg har ikke noget forhold til hverken Bramsen eller Aura. Er de ikke bare sådan almindeligt ligegyldige i det store kosmiske regnskab? Hvorfor hader du dem sådan?

    SvarSlet
  3. Sine, det var enormt hyggeligt. Og tak!

    Kåre, jeg vidste, at du godt ville kunne forstå det forfærdelige dilemma. Vi havde faktisk mange, mange flere fodbolddilemmaer, men jeg tænkte, at de fleste ikke ville sætte pris på at høre om dem. Men Glen, Kåre. Glen med ét N, endda. ÅÅÅÅÅH. Jeg har ikke lyst til at svare på det. Det er helt med vilje, at jeg ikke har oplyst mine svar.

    Jeg kommer bare til at lyde sur og nederen, hvis jeg prøver at forklare det med pigerne. Jeg har altid haft det lidt svært med sangerinder, men det er blevet meget bedre de sidste par år. Men danske sangerinder, især, irriterer mig bare så meget. PLEASE lad være med at betegn dig selv som: 'Wild child, hippie kid, fashion rebel, Flashdance meets hardcore Pocahontas.' Dét er træls. Stine B har jeg haft fornøjelsen af at støde ind i backstage for efterhånden mange år siden, og det var ikke et videre behageligt møde.

    SvarSlet