fredag den 1. august 2014

there are lights in the clouds

Fredag for to uger siden tog min far og jeg på en sidste bjergudflugt i Garmisch-Partenkirchen; nemlig en tur op på toppen af det smukke Wank-bjerg, der havde kig til alle fire verdenshjørner fra det fine plateau øverst. Opstigningen med kabelbanen tog hele tyve minutter, men bød gradvist på bedre og bedre udsigt, og det er da også dette bjerg, de lokale foretrækker at besøge, når de har lyst til at se byen oppefra. Vi var så heldige at se en af de mange frygtløse paraglidere lette; vi kunne tit se dem hænge i luften fra vores balkon i lejligheden nede i dalen, men det var helt utroligt at se ham løbe ud over kanten af bjerget. Det må godt nok være en vanvittig følelse, som jeg et eller andet sted godt kunne tænke mig at opleve engang - det skulle dog nok bare være i et tandem-spring. Og jeg ville sikkert slet ikke turde alligevel, når det kom til stykket.

I går besteg jeg også et bjerg, omend et noget mindre et af slagsen. Jeg cyklede en tur rundt på Amager Fælled sammen med Sine, og vi holdt ærtespisningspause på toppen af en bakke tæt på Sjællandsbroen. Der var en fremragende udsigt over både Sluseholmen, Sydhavnen og en hyggelig samling kolonihavehuse, og med hjælp fra solen og en cola var det lidt lettere at få snakket om de ting, der er svære. Jeg vil helt sikkert vende tilbage dertil, og næste gang tager jeg mit kamera med. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar