søndag den 17. august 2014

when you are young the world is a ferris wheel

Efter tre ret hårde uger tilbage på arbejde, var denne forlængede weekend hos min far lige hvad jeg trængte til. Fredag fik jeg dog ikke lov at sove særligt længe, for sammen med min barndomsveninde og hendes skønne, dejlige datter drog jeg på udflugt til Aalborg Zoo. Der var ikke ret mange andre gæster, så vi havde en stress-fri og enormt hyggelig tur, hvor kun hvepsene ved frokostbordet generede os lidt. Selvom man faktisk er fyldt fire år, kan man godt blive lidt træt i benene, og Alberte fik tillusket sig en plads i trækvognen sammen med Hr. Bjørn og vores madpakker, men da vi nåede til gederne, måtte hun alligevel op og ae dem lidt. Hun er i øvrigt iført de sejeste galaxy-cat-leggings jeg nogensinde har set. Hos girafferne var en kun to uger gammel unge, og jeg smeltede lidt af kærlighed til det storøjede, blide væsen. Dinoerne var noget mere skræmmende og imponerende godt lavet.  

I Hobro nåede jeg lige at hilse på resten af min lille yndlingsfamilie, inden Louise kørte mig til Mariager. Her spiste vi en is på torvet og fik lidt voksentid, inden hun måtte tilbage og sørge for aftensmaden. Vores egen aftensmad var ganske overdådig - kødfest på grillen med sesamkartofler og tzatziki, og senere hvinede vi af skræk (min søster og jeg altså; min far hviner sjældent) til gensynet med Blair Witch Project. Weekenden har også budt på årets første besøg på Aalborg Stadion, og selvom jeg stadig kan sige, at AaB aldrig taber når jeg er til stede, kunne det nu have været rart med en sejr over Esbjerg og en mindre idiotisk dommer. Aftensmaden spiste vi på Bones, og deres gratis refill på pommes, sovs og gigantisk salatbar, gjorde os helt ude af stand til at tale på køreturen hjem. 

I dag har jeg ingenting lavet, og klokken er halv to. Jeg har sovet ekstremt længe, spist morgenmad med min far, brugt halvanden time på at læse søndagsudgaven af Politiken og stenet lidt på nettet. Nu vil jeg gå en tur med hunden, og måske besøge min far, der er kustode på Mariager Museum i dag.  

3 kommentarer:

  1. Hvor lyder det som en dejlig miniferie - sikke en charmør, du har haft æren af. Jeg glæder mig også til at besøge den lille girafunge, men med det her regnvejr, har jeg ikke stukket forbi endnu (:

    - Anne

    SvarSlet
  2. Det lyder utrolig dejligt!

    SvarSlet
  3. Anne, det har været så skønt og enormt tiltrængt. Jeg havde faktisk også tænkt på at skrive til dig, at du måtte en tur i Zoo, men det har du selvfølgelig helt styr på. Den er godt nok sød! :)

    Simse, det var det også! :)

    SvarSlet