mandag den 8. september 2014

I thought about a new destination

At planlægge rejser er for mig et af de allervigtigste virkemidler mod tristheden, uoverskueligheden og måske også depressionen. Siden min mors død har det betydet rigtig meget for mig, at jeg hele tiden har haft noget nyt at se frem til, og så har det ikke betydet så meget om destinationen var Tyskland eller Caribien. Jeg har været så priviligeret, at jeg i 2014 har haft mulighed for at rejse i intet mindre end fire uger; to uger i Den Dominikanske Republik, en uge i Portugal og lidt over en uge i Bayern - og det har været full-blown eskapisme med alt hvad det indebærer af skønne sandstrande, lækker musik, fantastisk natur og kolde øl. Jeg bliver tit spurgt, hvordan jeg har råd til at rejse så meget, men jeg går stort set aldrig i byen, bruger ikke ret mange penge på tøj - og så rejser vi tit rigtig billigt, selvom Den Dominikanske Republik selvfølgelig ikke bare var et greb i lommen. (Og når jeg rejser med familien, er det hele altid på fars regning...)

Om tre uger er det blevet tid til at bringe en ny magnet hjem til køleskabssamlingen, for min kæreste og jeg tager fire dage til Istanbul. Ingen af os har været der før; jeg besøgte Antalya for år tilbage sammen med min mor, men det kan jo overhovedet ikke sammenlignes. Håber jeg. Vejret er stadigvæk i sommerhumør dernede, og jeg glæder mig til at få et sidste skud solenergi inden de næste tre måneder med mørke, kulde og uoverskueligt lange arbejdsuger herhjemme. Til januar eller februar stikker vi nok afsted igen, for der er ikke noget bedre end at rejse, når alting er allermest trist og mørkt i Danmark.   

2 kommentarer:

  1. Hey vi skal altså også ud at rejse!

    SvarSlet
  2. Det skal vi da! Men nok ikke lige i år, tænker jeg. :)

    SvarSlet