lørdag den 6. september 2014

they will all end up broken and quickly replaced

Jeg kommer aldrig til at lave det populære 'se-hvad-jeg-har-i-min-taske'-indlæg (hvor det er mere reglen end undtagelsen at have lidt tilfældigt -og spændende- rod), for jeg skifter mellem mine tasker og fine net stort set hver eneste dag, og det er de samme fem ting, der flytter med rundt. Huskeremsen hedder 'penge, mobil, smøger, nøgler, buskort, iPod' - for selvom cigaretterne ikke har været med de sidste fire år, er de ikke sådan lige at glemme fra remsen. Gennem de sidste femten års tid har jeg fået opbygget en relativt stor taskesamling med eksemplarer i alle former og farver; langt de fleste fra H&M, og ikke en eneste der har kostet over 200 kr. Kvaliteten er ofte også derefter, men den røde og den hvide taske jeg nu sender på pension, har jeg alligevel haft i over ti år. De kan sagtens bruges et par år endnu, men det skal nok være hos en anden, der elsker dem trods deres små skønhedsfejl, og som ikke kan huske dem fra deres storhedstid. Selv uden de to skønheder er jeg stadig dækket godt ind på taskefronten, og det er kun voksentasken, der kan få lov at flytte ind - den taske, der kan få mig til at glemme alle de andre ved at være både praktisk, lækker, smuk og i god kvalitet. Jeg er villig til at betale lidt ekstra for den, men har altså ikke fundet den endnu. 

Det er nu alligevel en smule vemodigt at sende gamle venner mod glemslen på den måde. Den røde taske har været med mig på adskillige ferier, for der var plads til både solcreme, skiftesko og spejlrefleks ved siden af taskens normale beboere, og med en lille knap foroven var den heller ikke alt for indbydende for Barcelonas langfingrede tyveknægte. Den hvide havde jeg altid med til koncert, selvom den egentlig var ganske uegnet til formålet. Engang spildte jeg en øl i den, men det kan man næsten ikke se mere. Nå, det lyder som om jeg har gang i den store salgstale, men de er faktisk allerede sendt til genbrug - jeg synes bare, at de fortjente lidt opmærksomhed midt i al afvisningen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar