tirsdag den 2. september 2014

your mind is just the same as mine

I går tilbragte jeg aftenen i selskab med tre af de skønne piger fra min gruppe hos Børn, Unge og Sorg. Det er næsten på datoen et år siden vi stoppede i gruppen, og selvom vi egentlig gerne vil ses meget mere, er det ikke blevet til så meget. Jeg tror det bliver anderledes nu, for vi havde virkelig en hyggelig og god aften i går. Vi lever helt forskellige liv og sætter pris på helt forskellige ting, men på mange områder er vi alligevel så ens, at det er helt uhyggeligt. Det er så skønt at snakke med nogen, der ved hvordan det er at miste en forælder og bekymre sig for den, der er blevet tilbage - men trods alt det svære, havde vi det alle sammen godt. Det meste af tiden snakkede vi faktisk slet ikke om sorg og død, men om alt fra uddannelse og rejser til irritationsmomenter ved vores kæresters tøjsammenlægning. Jeg håber vi snart kan gøre det igen.

Billedet med lysene er fra min sommerferie i Bayern, hvor vi i klosteret i Ettal tændte lys for min mor, bedstemor og faster. Da jeg var yngre, tændte vi også altid lys i kirkerne vi besøgte på vores ferier, men dengang var det for min bedstefar, mormor og morfar. Seks lys virker bare lidt voldsomt, men jeg er sikker på, at de godt ved at jeg tænker på dem alligevel. Det er en fin tradition - også selvom jeg ikke er troende i den forstand.
Det andet billede er min søde mor med mig på maven og hesten bagved - den havde en klokke indeni og var også en rangle, og det var en af mine yndlingsbamser i årevis.

4 kommentarer:

  1. Så dejligt et billede af dig og din mor!

    - Kit

    SvarSlet
  2. Åh det billede.. den hest.. den sofa.. og den mor!

    SvarSlet