søndag den 19. oktober 2014

and if I pave my streets with good times

Jeg har haft den allerbedste mini-efterårsferie med min far og min søster (og min kæreste, men han skulle desværre arbejde de fleste dage). Vi har været turister i min by - for det meste i regnvejr, men i torsdags artede vejret sig, og vi spiste frokost foran Torvehallerne, der fristede med lækkerier i bunkevis. På billedet er jeg selvfølgelig ved at instagramme mine tapas, hvor dén med rejer og artiskok var en klar vinder. Smagsprøverne indenfor inkluderede vanvittigt gode chokoladelakridser, der overtalte os til at købe en julekalender til min far, og inden da havde min søster haft dankortet oppe af lommen i Royal Copenhagens Outlet på Frederiksberg. Jeg brugte først (min fars) penge lørdag, da turen gik til Fields, men det er en helt anden historie. 

Fredag regnede det meget, og så regnede det lidt mere, og selvom det ikke nåede nordjyske højder, begrænsede det vores udflugtsdag en lille smule. Vi kørte en tur rundt i Nordsjælland, men ud over et stop ved Dronningmølle, blev vi i bilen det meste af tiden. Det gjorde mig nu ikke så meget, for jeg sidder så sjældent i en bil, at det nærmest er blevet småeksotisk for mig, og jeg nød at blive kørt rundt i de farverige skove, der er ekstra smukke lige for tiden. Efter en lækker omgang running sushi, bød aftenen på klassisk koncert i DRs Koncerthus - vi havde fået gratis billetter af en sød blaffer, som min far og søster havde haft med fra færgen på turen herover, og det var en mulighed vi ikke kunne lade passere. Jeg har kun været i Koncerthuset en gang før, og en klassisk koncert med et helt symfoniorkester var en lidt anden oplevelse, som jeg er glad for at have fået med. Jeg kan ikke sige noget klogt om musikken; andet end at jeg bedre kunne lide Carl Nielsens femte symfoni, end Sibelius' fjerde, der åbnede ballet. 

De andre aftener er gået med filmhygge og snak, og jeg var ikke helt tilfreds med at sende min lille familie tilbage til Jylland i formiddags. Det var så dejligt at have dem her, og der er aaaalt for længe til jul, men jeg skal (heldigvis?) arbejde så meget, at de to måneder hurtigt er gået. Nu har jeg i hvert fald nogle finhedsdage at tænke tilbage på, når det hele bliver mørkt og gråt.    

4 kommentarer:

  1. Eej, et dejligt indlæg Tine, hvor har I bare hygget igennem - Torvehallerne, koncert, lækker mad og filmhygge - så bliver det ikke bedre.
    Især ikke, når det er familien det nydes med.

    - Anne

    SvarSlet
  2. Tusind tak for din søde kommentar, Anne, vi har nemlig bare hygget SÅ meget. Jeg ved, at du især også sætter stor pris på familiehygge. :)

    Lærke, jeg er også ret glad for det. Det var sejt at se det oppefra denne gang.

    SvarSlet
  3. Det var bare så hyggeligt. Glæder mig til jul!

    SvarSlet