tirsdag den 21. oktober 2014

the elements decide my fate

I fredags havde der egentlig været snak om at køre til enten Møns Klint eller Malmø (potato, potato), men vejret var simpelthen så skrækkeligt, at den idé hurtigt blev droppet. I stedet kørte vi som skrevet lidt rundt, og vi endte i Dronningmølle ved Rudolph Tegners Museum & Statuepark. Min kæreste og jeg besøgte lidt tilfældigt parken på en søndagskøretur i 2008 med nogle venner (det var dengang, man kendte nogen med bil!), men dengang havde vi alle sammen afsindige tømmermænd og var ludfattige, så entrépengene til museet blev brugt på en burgermenu på en grillbar i Helsingør i stedet. 

Jeg har aldrig glemt den hyggelige park fyldt med skulpturer, lyng, enebær og fårelort, og det var også et glædeligt gensyn, omend et ualmindeligt vådt et af slagsen. Denne gang kiggede vi også indenfor - og hurra for det, for det var en virkelig overvældende oplevelse at se Tegners mange skulpturer i gips, ler og bronze. Kunsthistorie er ikke ligefrem mit speciale, men selv uden at kende ret meget til baggrunden, var især de kæmpestore skulpturer ret fascinerende. Vi sluttede besøget med en kop varm kakao med flødeskum i det lille hus ved siden af museet, og det var så hyggeligt at sidde inde i varmen mens regnen silede ned udenfor. Hvis man skulle befinde sig på de kanter, kan jeg bestemt anbefale et besøg. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar