fredag den 14. november 2014

swimming through sick lullabies

Jeg er blevet ramt af en ondsindet influenza og har de sidste dage ikke kunnet foretage mig noget som helst - ikke engang filmhygge i sofaen er det blevet til; kun hosten, nysen og rysten under dynen inde i sengen. Jimmy er en afsindigt dårlig sygepasser, for i stedet for servering af varm the og sygegaver, har han højtlydt krævet snoreleg og andre opretstående aktiviteter. De sidste døgn har derfor været en sløret omgang af søvn, feberdrømme og usammenhængende tanker blandet med katteleg, og to ting er jeg vendt tilbage til igen og igen:

1, Tænk, hvis Jimmy nu i virkeligheden var en lille hunkat. Det ville fuldstændigt ændre mit syn på den lille mand (f.eks. skulle jeg nok holde op med at kalde ham 'lille mand'), og jeg tror, at noget af hans nuttethed ville forsvinde for mig, selvom det er strengt sagt. Det er nu heldigvis ikke noget, jeg behøver at bekymre mig om, for han er temmelig sikkert en lille knægt. Gamle Froy var en hunkat af den allerbedste slags, men når jeg tænker over det, har jeg ellers kun haft drengedyr i mit liv - startende med den blå undulat Pelle over pasningen af ponyen Fister og hesten Juvel, og nu Jimmy. Med min søster er det lige omvendt; både hunden Silke, katten Mille og hesten Serafina er af hunkøn, og de er nu også nogle særdeles dejlige damer. Det ville bare ikke passe til Jimmy at være en lille pige. 

2. Jeg bruger generelt alt for meget tid - og endnu mere nu, hvor jeg er syg og min kæreste er i Italien - på at tænke på værdien af forskellige hypotetiske handlinger. Hvor mange penge ville jeg give for at have halvanden liter cola stående på bordet lige nu (dette spørgsmål stiller jeg ofte mig selv, og svaret er ofte halvtreds kroner), eller hvor meget ville jeg betale for allerede at have været i bad, i fakta og på apoteket? Det er ret fjollet, for lige meget hvor højt jeg er villig til at sætte beløbet, sker der jo aldrig noget af sig selv. Men alligevel. Jeg ville godt give halvtreds kroner for en pose af de der lakridschokolader fra Tiger lige nu. 

2 kommentarer:

  1. Hahah elsker dine hypotetiske tanker!

    SvarSlet
  2. Lige nu er det værdien af en pizza, jeg debatterer med mig selv.

    SvarSlet