onsdag den 5. november 2014

take your shoes off curl your toes

I dag har været en af de der dage, der ikke behøver være så mange af. Jeg har ikke været ked af det overhovedet, men alting har lige været lidt op af bakke, og til sidst antog modgangen en næsten komisk karakter. Her er et hurtigt oprids:

 - Startede dagen med at blive totalt gennemblødt på min cykeltur til lægen. Som i fra-top-til-tå-gennemblødt. Havde ellers både gummistøvler og regnjakke på, men det regnede altså virkelig meget.
- Min ellers fantastiske læge havde lidt for travlt i dag under min medicin- og depressionsopfølgning. Jeg havde heldigvis ikke noget særligt at snakke med hende om, men turen føltes lidt forgæves.
- Var ikke blevet tør efter den første cykeltur, men det gjorde ikke så meget, for det pissede stadigvæk ned da jeg kørte hjem.
- Vel hjemme tog jeg et hurtigt bad, inden jeg skulle på arbejde. Måtte tage en anden jakke på ud i regnen, og selvom jeg var bevæbnet med en paraply, blev jeg stadig våd da jeg ventede på bussen. 
- Kunder. Åh, kunder. En skam, at min blog ikke er mere anonym. 
- Men helt ærligt. Hvorfor, hvorfor spørge mig om hjælp, når jeg i almindeligt tøj kommer baksende med en tung sækkevogn fyldt med film - og hvorfor blive fornærmet over, at jeg henviser til mine tre(!) kollegaer, der står klar til at hjælpe i informationen syv meter væk? 
- Til frokost skulle jeg have haft den lasagne, jeg lavede i går aftes. Men den glemte jeg hjemme. Selvfølgelig efter jeg havde stillet den klar på køkkenbordet.
- Efter arbejde ventede jeg på bussen med en kollega. Der var demonstration ved Christiansborg, og flere af de deltagende havde Anonymous-masken på, men jeg kunne ikke helt greje, hvad de demonstrerede for. Min uvidenhed provokerede åbenbart en lidt beruset deltager så voldsomt, at han følte behov for at råbe lige ind i mit ansigt (med maske på), at det var folk som mig, der var problemet, og at jeg skulle få mit hoved ud af røven. Okaaaaay..? I det mindste var det holdt op med at regne. 

Men nu er jeg hjemme, spiser aftensmad og ser Bonderøven, og om lidt skal jeg lege med Jimmy. En dårlig morgen blev til en bedre dag og en god aften. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar