fredag den 28. november 2014

to help you shape the way you play

Dagen i dag startede med at jeg stod for sent op til at kunne nå at spise morgenmad. På arbejdet blev flere af mine kollegaer mødt med surhed og utålmodighed fra kunderne, og jeg havde 'Trololo'-sangen på hjernen. Når den ikke kørte på repeat i mit hoved, blev det fyldt af lange, skingre, jazzede saxofonsoloer valgt af dagens DJ, der er en god kollega, men med en helt anden musiksmag end min. Jeg havde fri klokken fire, lige midt i myldretiden, og bussen hjemad var helt proppet med mennesker. Jeg er ret glad for at skrive helt i kursiv. 

Men det har alligevel været en virkelig god dag, for i morges brugte jeg lidt ekstra tid på at hygge med Jimmy, og på arbejdet havde min søde kollega og næsten-nabo taget en enormt god KitKat-brownie med for at forsøde arbejdsdagen lidt for os alle sammen. Jeg overhørte også en af mine unge kollegaer på bare sytten år snakke om Smashing Pumpkins, og så gik det op for mig, at jeg har lyttet til Smashing Pumpkins lige så længe, som den knægt har levet. Det er lidt sindssygt, og selvom det får mig til at føle mig lidt gammel, er det også lidt fedt. Fordi jeg havde fri klokken fire, kunne jeg trods lang og besværlig bustur stadig være tidligt hjemme og nyde lidt alene-tid med New Girl. Buschaufføren var i øvrigt en frisk, ung fyr (hvor gammel er jeg lige), der bad os alle rykke helt tæt sammen (gys), så vi ikke skulle efterlade nogen ude i kulden. Det var ret sødt, og jeg fik desuden en plads ved vinduet allerede ved Christianshavns Torv, så alt i alt overskygger det gode ved denne dag klart det lidt trælse.  Jeg har virkelig fået en god start på min sidste friweekend inden jul, der også byder på oppyntning herhjemme og en tur i biografen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar