onsdag den 12. november 2014

you’ve thoroughly blown their minds

I sidste uge var jeg på Zoologisk Museum sammen med Nanna. Vi har gang i et meget langsomt fremskridende projekt, hvor vi besøger alle Københavns museer (her er vi på Arbejdermuseet og her på Nationalmuseet), og jeg har glædet mig sådan til at besøge Zoologisk Museum, der er fyldt med nuttede, fascinerende og skræmmende dyr. I øjeblikket er hovedattraktionen den ældgamle og kæmpestore dinosaur Misty,  men den nyligt konserverede kaskelothval fra Henne Strand fyldte nu også en del. Altid dygtige Young har taget nogle vildt flotte billeder af opskæringen - det må være mærkeligt at være så tæt på et enormt, dødt dyr. Skelettet alene er lidt noget andet, selvom det nu stadig lugtede lidt af... et eller andet. Resten af museet imponerede mig næsten mest, for der var godt nok mange fine udstillinger. Det er bestemt ikke sidste gang jeg har været på Zoologisk Museum, hvor der er gratis adgang med et studiekort fra Københavns Universitet, og bænken udenfor er også fremragende til venindesamtaler efter museets lukketid. 

4 kommentarer: