søndag den 21. december 2014

I'm paler than a summer blouse

I dag havde både min kæreste og jeg endelig fri samtidig, og jeg stod tappert op allerede klokken ti for at gå ned og købe morgenmad til os - og for at hente den sidste julegave til min far på posthuset.  Det var en kort cykeltur, og det eneste dagslys jeg har fået på denne årets korteste dag. Efter en lækker morgenmad hentede jeg en madras ind i stuen, så vi begge to kunne flade helt ud efter de lange arbejdsdage - tretten i træk for min kærestes vedkommende. Vi har set usandsynligt mange film de sidste dage - jeg var især virkelig imponeret over den noget specielle, sjove og rørende 'Frank'; den spanske 'In Darkness We Fall' var klaustrofobisk og klam, og 'Space Station 76' var en ganske underholdende low-budget space-comedy med Liv Tyler og Patrick Wilson. Jeg har også pakket de sidste julegaver ind i dag, og som det øverste billede nok meget godt illustrerer, er gaveindpakning ikke blandt mine spidskompetencer, men jeg håber modtageren bliver glad alligevel.   

Nanna tog med mig hjem efter arbejde i går, og som opvarmning til vores biograftur i næste uge, så vi den forlængede version af den anden film i Hobbitten-trilogien. Mine førstehåndsindtryk af filmen holder stadig stik, og jeg er altså stadig ikke voldsomt imponeret. Langt bedre var det at snakke med Nanna igen, efter hvad der føltes som hundrede år, og nogle gange snakkede vi nok lidt mere end vi så film. Indtil den sidste time altså, hvor vi begge to var dødtrætte. Jeg priste mig lykkelig for, at det ikke var mig, der skulle cykle syv kilometer hjem, selvom det nok havde været godt for mig. Kosten herhjemme står i øjeblikket på take-out, cola og havregrynskugler, og selvom jeg knokler løs på arbejdet, kan det vist ikke helt retfærdiggøre det øgede kalorieindtag. Oh well, det gider jeg ikke tænke på før efter jul. Nu er det nemlig snart tid til and og kartofler og sovs, og der skal ikke spares på noget.   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar