torsdag den 11. december 2014

we're your sweet mistakes

Jeg havde egentlig forbudt mig selv at købe flere indkøbsnet (eller tote bags), for min store svaghed for dem har resulteret i (alt for) mange eksemplarer i samlingen. Jo jo, jeg kan da godt kalde det en collection og forsøge at retfærdiggøre det på dén måde, men der er jo ingen, der har brug for tyve indkøbsnet. Men så skulle jeg til Xiu Xiu-koncert engang i foråret og ville egentlig have købt en sjælden vinyl i boden. Den blev udsolgt for næsen af mig, og så trøsteshoppede jeg nettet i stedet. Jeg har kun brugt det én gang, for hjemme foran spejlet er det Xiu Xiu-agtigt og sejt, men i virkeligheden elsker jeg jo hunde, og har slet ikke lyst til at sende så fjendtligt et signal til folk, der aldrig i deres liv har hørt om Xiu Xiu. 

I Søstrene Grene blev jeg forelsket i en vaskebjørns/grævlingehybrid, og til tolv kroner var det helt umuligt for mig at lade den hænge, selvom det lige præcis er de net, der er overflødige på min knagerække. Sød er den nu, og jeg har overhovedet ikke fortrudt. Doppler-nettet byttede jeg mig til efter teaterstykket af samme navn, som jeg så for en måneds tid siden med min teater-buddy Pernille i 'Det Røde Rum' i Skuespilhuset. Stykket var en fortolkning af Erlend Loes fremragende roman 'Doppler' om manden af samme navn, der flytter ud i skoven og bliver ven med en elg. Det var et virkelig godt og sjovt stykke, og i bedste Doppler-ånd kunne man bagefter bytte sig til en broche eller et net, og så var der jo ikke nogen tvivl om hvad jeg skulle have. Jeg byttede i øvrigt med Pernilles Läkerol-pakke, mens hun byttede med et papirlommetørklæde.  Og sådan gik det til, at der flyttede tre nye tote bags ind i en allerede alt for stor samling. Jeg kan næsten garantere jer, at det ikke bliver de sidste.

Billederne er i øvrigt fra dengang 'dagslys' stadig var et fænomen jeg var bekendt med.    

2 kommentarer:

  1. Hahaha -"I hate your dog"-nettet er jo SÅ sjovt :D Fjendtligt, men sjovt.

    - Anne

    SvarSlet
  2. Nemlig, Anne! Jeg kunne heller ikke stå for det. Meeen, det går nok bedre til en aften med koncert og øl end til en shoppetur på Strøget. :)

    SvarSlet