søndag den 18. januar 2015

my bones have to move and my skin's gotta breathe

Jeg havde kun et par dage sammen med min familie mellem jul og nytår, men vi formåede at få det allerbedste ud af tiden og storhyggede med julemad, lange gåture og Far til Fire-film, som min søster og jeg så hele seks af på bare to dage. Min søster har altid elsket gamle danske film som Morten Korch, Dyrlægens Plejebørn og Baronessen fra Benzintanken, som hun så igen og igen da hun var lille, mens de aldrig rigtig har sagt mig noget - men Lilleper med følge kan altid tåle et gensyn. Det var skønt igen at følge Søs' kærestesorger og Ole og Mies udvikling fra børn til teenagere, at blive irriteret over Fru Sejersen og at heppe på Lillepers  befrielsesmission for hunden Jensen. Samme dag jeg skulle hjem gik vi en tur ved det frostklædte Havnø, hvor der var meget smukt på trods af manglen på den sne, der ellers dækkede resten af landet i de dage.
Den kommende uge kommer til at blive en travl en af slagsen, men heldigvis på en helt anden måde end de forrige. Tirsdag aften begynder min ferie, og når jeg kommer hjem fra arbejde, er mine svigerforældre kommet på besøg. Onsdag skal jeg i Operaen og se Tryllefløjten med min kæreste og hans mor, og selvom jeg ikke interesserer mig synderligt for opera, skal det nok blive en spændende oplevelse. Torsdag kører vi med til Jylland, hvor min kæreste og jeg snupper et par dage i sommerhus inden turen går hjem til min far og min søster, og forhåbentlig en gentagelse af juledagenes hygge og lange gåture. 

3 kommentarer:

  1. Hold kæft hvor er du bare sød! Vintertine! <3

    SvarSlet
  2. Smukt billede af Bedstefars træ <3

    SvarSlet