torsdag den 29. januar 2015

oh these years have been so trying

I dag fylder min lillesøster hele seksogtyve år, og selvom jeg ikke er sammen med hende på selve dagen, har vi haft nogle skønne dage sammen hjemme hos vores far. Udover bøgerne om Momo og Maddie, forærede jeg hende også denne fine Tolkien-pude, som jeg synes passer helt perfekt til hende. Min søsters historie har jeg aldrig fortalt - for det er hendes historie - men der har desværre også været nogle gevaldige bump på hendes vej i de sidste mange år. Og da det hele endelig begyndte at se lidt lysere ud, blev vores mor syg og døde. Det har været meget svært for mig, men for min søster har det været absolut ubærligt, da mor var både hendes mor, bedste ven og motivationsfaktor, og vi frygtede nok lidt, at min søster ville gå helt ned over det. Men hun har simpelthen klaret det så utroligt flot. Alle sorgprocesser er forskellige, og selvfølgelig har der været plads til sorgen, men den har ikke fået lov at bremse min søsters positive udvikling. 

For at gøre en meget lang historie kort, fik min søster for nogle måneder siden en anden diagnose end den, hun ellers har været i behandling for de sidste mange år, og den nye medicin har sammen med nogle ændrede tankemønstre gjort en kolossal forskel på hendes humør og energi. Jeg er så utrolig stolt af min lillebitte lillesøster, der har fortjent alt det bedste i verden, og jeg håber sådan, at 2015 bliver hendes år. Tillykke, sødeste musen! 

5 kommentarer:

  1. Hurra for og til seje Mette!

    SvarSlet
  2. Tillykke til superseje Mette! Hun gør det så godt!

    SvarSlet
  3. Tak for jeres lykønskninger! :)

    SvarSlet
  4. Åh du må være verdens sødeste!
    Græder lidt hver gang jeg læser det jer indlæg <3

    SvarSlet
  5. Jeg mener hvert et ord, Mettemus. <3

    SvarSlet