fredag den 13. marts 2015

and the waiting scene and the sunday dream

I søndags havde jeg endelig fri på en dag med solskin, og jeg endte med at gå en tre timer lang tur alene rundt i byen med mit kamera og min mors gamle støvler på fødderne. Jeg bor næsten lige bag Kløvermarken, hvor første del af den famøse og udskældte supercykelsti er blevet bygget, og selvom jeg overhovedet heller ikke synes den hører til på Christiania, er jeg glad for det lille stykke, der går rundt om boldbanerne. Her holder Christianias fodboldhold og dertilhørende awesome spillerbus i øvrigt også til. Inde på Christiania var der proppet med mennesker, der gik søndagstur i solskinnet og spillede backgammon på Nemoland, og jeg drak en sportcola ved vandet før jeg gik videre.  
Jeg har aldrig fået besøgt Papirøen, der ligger på Christianshavn mellem Operaen og Knippelsbro, men i søndags skulle det være. Experimentarium City holder til derude, imens de får bygget nye, flotte lokaler i Hellerup, og så er der også blevet plads til Copenhagen Street Food, hvis boder byder på lækre, små retter til overpris. Det duftede virkelig godt, men jeg skulle gemme min appetit til lidt senere, så jeg må derud en anden gang og spise økologiske hotdogs og koreansk barbecue. Der var også massiv hipster-alert, så jeg skal lige have et par venner med næste gang, så jeg ikke føler mig usandsynligt utjekket og alene.  
Da solen begyndte at stå lavere på himlen, hentede jeg min stakkels kæreste, der havde været indenfor på arbejde hele dagen. Vi tog på kærestedate på noget så romantisk som Rio Bravo, fordi min kæreste havde drømt om stegt flæsk med persillesovs i flere uger. Til ikke-københavnere kan jeg fortælle, at Rio Bravo er en legendarisk restaurant, der har åbent til klokken fire om morgenen hver dag - og derfor tit er fyldt med berusede mænd, der skal have stegt flæsk ad libitum. Det er egentlig utroligt, at der skulle gå ti år før mit første besøg - tænk, at der aldrig er en af mine venner der i fuldskab har prøvet at lokke mig derind på en bytur. Maden var lidt bedre end man kan forvente sådan et sted, hvor kvantitet kommer over kvalitet, men nogen stor kulinarisk oplevelse var det selvfølgelig ikke. Vi havde snakket om at gå hjem, men endte med bare at trille ud til bussen i stedet (og jeg havde ikke engang spist halvdelen af indholdet på min første tallerken). Dejlig søndag eftermiddag! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar