tirsdag den 7. april 2015

but now it's just a matter of grace

Jeg nåede faktisk overraskende mange ting på min ultrakorte, to-hele-og-en-halv-dags-påskeferie i Jylland, men jeg kunne sagtens være blevet en uge mere. I de dage begyndte jeg for alvor at kunne mærke foråret, og en formiddag var vi i 'haven' helt uden jakke på. Vi fjernede visne blade fra min fars bede, og det var sygt tilfredsstillende. Stedmoderblomsterne fra Lillienlund fik nyt liv både på min fars terrasse og ved min mors grav, hvor vi også plantede det lille træ. Min mor har fyldt lidt ekstra i min bevidsthed i de sidste par uger - jeg tænker, at det sandsynligvis har noget med min runde fødselsdag at gøre. Den måtte hun nu altså gerne have været en del af.  
Vi nåede også forbi min lille favoritfamilie i Hobro, hvor Silke viste småpigerne, at hunde ikke behøver være farlige. Det korte visit var bedre end ingenting, men tiden fløj bare afsted, og jeg nåede kun lige at udveksle de vigtigste nyheder med min kære barndomsveninde. Vi kunne godt bruge en god, gammeldags sleepover med fredagsslik og dyne foran fjernsynet, så det vil jeg krydse fingre for kan lade sig gøre engang i den nærmeste fremtid. (Begrebet 'den nærmeste fremtid' udvides her en anelse og strækker sig realistisk set nok over et års tid, men intet er umuligt!)
Politikens bagside var absolut vidunderlig den anden dag - blanddt adskillige guldkorn lavet over Socialdemokraternes kampagneskabelon fandt vi denne perle, der straks måtte op på køleskabet. For en lille familie, der synes Helle skal slappe lidt af med DF-undertonerne OG hader FC Midtjylland, bliver det ikke meget sjovere. Påskedagene bød også på nyheden om Thomas Augustinussens forlængelse med AaB, hvilket gjorde mig glad og lettet. Augu hører til i AaB, og udover hovedtjansen som fodboldspiller starter han nu også op i klubbens salgsafdeling, så han kan blive i AaB FOR EVIGT. I går spillede han godt nok rigtig skidt i 1-1-kampen mod Randers, men det er allerede tilgivet og glemt. 
Solnedgange er pr. definition lidt afsluttende, så denne fine én af slagsen fra Mariager Fjord får lov at afrunde fortællingen om mit lille påskeeventyr. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar