torsdag den 23. april 2015

sweetness swings from every corner

Efter sidste uges elendighed har universet besluttet sig for at skabe balance i tingene, så jeg har haft en helt forrygende uge indtil videre. Den tyvstartede allerede søndag aften, da jeg var til en rigtig god koncert med Jenny Wilson i Skuespilhuset, hvor hun spillede hele debuten 'Love and Youth' fra 2005. Den plade har betydet utrolig meget for mig med et tekstunivers, der passede perfekt til at være tyve år, til lige at være flyttet til København, til at være rastløs, lidt trist, rebelsk og bitter (no, I just love to complain), og jeg har en idé om, at jeg engang kommer til at skrive meget mere om den plade. Lad os nu se. I anledningen af denne lille række specialkoncerter er albummet også udkommet på vinyl, så den måtte naturligvis med hjem i samlingen. 
I dag har jeg været boguddeler i anledning af Danmark Læser-dagen, og har givet en stak bøger væk til en række glade mennesker. Det er et rigtig godt initiativ, som du kan læse mere om her.
Udover at dele bøger ud, har jeg også været en tur i Fields. Jeg skulle egentlig have en ny telefon - det fik jeg ikke, men det er en lang og kedelig historie, så jeg vil meget hellere vise hvad jeg brugte penge på i stedet. Jeg fik købt TO par shorts! Har ikke gået med shorts i årevis, men nu skal det være. Derudover købte jeg også en kjole med dyreprint OG et par Svampebob-sko, så indtil videre går det ret godt med ikke at klæde mig efter min alder
Da jeg kom hjem, ventede den fineste bryllupsinvitation i postkassen, for til oktober skal jeg fejre kærligheden mellem to af de allerbedste mennesker jeg kender - nemlig min barndomsveninde og hendes kæreste. 

Der er også sket andre awesome ting i ugens løb; i tirsdags var jeg i biografen for at blive skræmt til den hypede 'It Follows', og selvom det måske ikke er et decideret mesterværk, lykkedes missionen. I morges fik jeg gode billetter til Sufjan Stevens-koncerten til september, OG jeg har set Dennis fra Rock & Roll Camping TO gange i denne uge, fordi han åbenbart bor lige hvor jeg bor. Der er altså sket en bunke gode ting de sidste dages tid, og vi er kun nået til torsdag! På søndag skal min kærestes niece konfirmeres i den anden ende af landet, så udover et par lange togture bliver weekenden også fyldt med søde og glade mennesker. Jeg er fan af uge 17. 

1 kommentar:

  1. Hvor er det dejligt at du har haft så god en uge! Flere af dem :)

    SvarSlet