lørdag den 23. maj 2015

a thought to wrap your head around

I går tilbragte jeg hele dagen alene med min søster, imens vores far var på arbejde og til middag hos nogle venner. Det er efterhånden længe siden vi bare har været os to, og det var simpelthen så hyggeligt at få snakket helt igennem. Uden far til at agere privatchauffør måtte vi tage bussen til Hadsund (jeg har teknisk set et kørekort, men kan overhovedet ikke forestille mig, at jeg nogensinde kommer til at køre bil igen), og Silke sad på skødet af min søster hele vejen.
Den endelige destination var rideskolen, og de tre kilometer fra rutebilstationen førte os forbi gemte skovsøer og de flotteste rapsmarker via små, hyggelige stier. Jeg ELSKER rapsmarker, og tog syv-ottehundrede halvdårlige billeder fra toget, da jeg kørte igennem et helt gult Danmark i torsdags, så min glæde var stor, da jeg endelig var helt tæt på. (På vores tur i dag fandt vi en endnu flottere rapsmark, så jeg kan ikke helt udelukke, at der kommer flere gulnuancerede billeder på bloggen i de kommende dage.)
Min søsters nye hest Welander er simpelthen så smuk, blid og kærlig, og jeg har glædet mig til at prøve en tur, lige siden min søster købte ham. Hendes gamle hest Serafina var noget mere utilregnelig og smed hende af i tide og utide, så hende turde jeg aldrig ride på. Men det føltes helt rigtigt at sidde på Welander, og jeg følte mig så tryg, at jeg til min søsters (og egentlig også min egen) store overraskelse pludselig satte ham i galop. På min rejse til Den Dominikanske Republik sidste år blev vi trukket gennem junglen på hesteryg, men det er godt nok ved at være mange år siden jeg sidst har redet selv - og galopperet. Jeg kan konstatere, at det er ligesom at cykle - man glemmer det vist aldrig helt, selvom tøjlerne kunne være strammere og holdningen bedre. Og så har jeg vist lidt længere ben og et mindre hoved end min søster, men det gik jo alt sammen alligevel.

Nu har jeg fået blod på tanden og har allerede planlagt, at jeg senere på sommeren skal låne en hest, så min søster og jeg kan ride en tur sammen. Jeg har vist også en veninde jeg kan lokke med til Kongelunden og leje en hest - og Pille og jeg snakkede faktisk også om at gøre det engang for tre-fire år siden; måske har hun stadig lyst. Det var i hvert fald en god oplevelse og en rigtig god dag - og skønt at hænge lidt ud med min søster alene.  

7 kommentarer:

  1. Vi skal være bedre til at have alene-søster-tid, for det var bare så hyggeligt!
    Og du var bare så sej, da du red!! ;)

    SvarSlet
  2. Du er sød. Jeg var lidt sej. Men i dag, tre dage efter, har jeg faktisk stadig lidt ondt i mine lår, haha! Jeg er en svækling. Ja til mere alene-søster-tid.

    SvarSlet
  3. Søstertid er det dejligste! Jeg har selv to søster-dates i vente, og nu glæder jeg mig bare endnu mere <3

    - Kit

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det nemlig. Vi prøver også altid at presse citronen for lidt ekstra hygge og tid, når vi nu ikke ses så tit. Håber du får nogle gode søsterdates!

      Slet
  4. Rapsmarker er noget af det mest fantastiske - jeg er helt enig med dig! Overraskende...

    Og så synes jeg, at det sidste billede er den perfekte reklame for Super Brugsen i Hadsund. Genialt! :D

    SvarSlet
  5. Wauw, Carina, er der noget vi er enige om? :O

    Ja, jeg har måske også beskåret billedet, så Super Brugsen står endnu tydeligere frem, haha! Synes lige det passede så fint. Super Brugsen i Hadsund var dog leverandør af vores efterfølgende aftensmad, OG der stod en pige, og delte gratis chips ud derinde, så jeg vil ikke snakke alt for dårligt om dem. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, når de deler gratis chips ud, så kan de umuligt være helt elendige :D

      Slet