fredag den 15. maj 2015

I think there's something in my eye

ADVARSEL! Her følger et, for de fleste af mine læsere, kedeligt indlæg om fodbold, men jeg må have det ud, for fodbolden døde lidt i dag. Den mistede i hvert fald som minimum lidt af sin sjæl. AaB smed alt håb om bronze og nok også drømmen om Europa væk med et nederlag på hjemmebane til OB her til aften, og selvom det er trist, accepterede jeg det allerede for et par uger siden. Med sidste års The Double kan jeg godt leve med en mellemsæson, for AaB ER ikke et hold, der kan ligge helt i toppen hvert år. Det værste ved årets sæson er, at FC Midtjylland nok ender med at rende med guldet, og det gør ondt helt ind i hjertet - men det er ikke derfor, jeg er trist i dag.

Som det ulækre billede viser, har AaB-drengen Kasper Kusk skiftet til FCK i dag. Jeg kan simpelthen ikke beskrive, hvor rasende det gør mig, så her citerer jeg lige en bruger fra AaBs debatside, der er lidt bedre til at sætte ord på nogle af de følelser jeg har: 'Jeg er godt nok overrasket over, hvor primitiv en voksen, relativt fornuftig person som jeg kan blive over det her. Men fuck hvor er han ulækker at se på med den klamme trøje i hånden - det svin... Og så slår fornuften til, og jeg husker at han også har en karriere at pleje, samt at AaB aldrig havde været villige til at smide tilstrækkeligt med penge efter Twente eller Kusk alligevel. Han har altid virket som en utroligt sympatisk gut, og jeg håber at han får hurtig succes og bliver solgt videre til udlandet. Det fucking svin. Føj.'  Her må jeg lige tilføje, at skuffelsen kun er så stor, fordi kærligheden var det samme. 

Men ÅH, Kasper Kusk, hvor kunne du! Jeg kan måske acceptere hans ønske om flere penge, for det kan AaB ikke tilbyde, men han drømte jo om udlandet, og transfervinduet er ikke engang åbnet endnu! Kunne han ikke liiiige vente lidt og se om der skulle dukke et andet spændende tilbud op i løbet af de næste par måneder, inden han fuldstændig forkaster hele sin fodboldopvækst og vender ryggen til sit under et år gamle statement: 'Jeg kan sagtens se mig selv spille i AaB igen. AaB er min klub'? Jeg ved godt, at klubskifter er en del af gamet, og  at FCK jo nok er et skridt opad i karrieren for Kasper Kusk, men mit hjerte kan ikke forstå, at spillerne ikke har samme klubfølelse som fansene. Øv. Det eneste der trøster mig er, at han ikke skiftede til FC Midtjylland eller Brøndby. 

4 kommentarer:

  1. Jeg har ikke turde besøge debatside.dk af samme årsag. Det ville simpelthen flå den sidste fernis af civilisation og anstændighed af mig. Jeg ville ikke kunne opretholde min 'Han er jo professionel og har valgt rationelt ift. løn og platform for en ny tur til udlandet' facade.

    For bagved er jeg jo rasende, såret og hadefuld. Jeg kan og vil ikke bære det, når en AaB skifter til det hold jeg foragter allermest. For at spille for den træner, jeg ønsker allemest ulykke og fiasko. Det er uudholdeligt.

    Den eneste trøst er hvor brødebetynget han ser ud. Det kan jeg godt forstå. Det ville jeg også gøre, hvis jeg var ham.

    Så længe han spiller i Parken Sport & Entertainment er Kasper Kusk død for mig. Han er på samme ildelugtende niveau med andre svigagtige typer som Grønkjær, Peter Møller og Silberbauer. Gamle AaB'ere, der alle nærmest blev mere FCK'ske end FCK selv.

    Jeg ønsker ham det værste fremadrettet, og håber opholdet bliver en dundrende fiasko.

    SvarSlet
  2. Selvom fodbold måske ikke er så populært et emne blandt de fleste af mine læsere, vidste jeg, at jeg kunne regne med en kommentar fra dig. Og måske min søster, når hun læser det engang. :) Men puha, hvilken skuffelse.

    Det er næsten kun blevet værre siden sidst - jeg synes Kasper Kusks udtalelser har været lidt uheldige, og jeg har altså mistet næsten al respekt for ham. Interviewet med Allan Gaarde omkring Kusk-skiftet er til gengæld virkelig fint, og i en tid med svigt fra både Kusk og Kent, er det dejligt at mærke Gaardes kærlighed til klubben.

    Jeg er også glad for udtalelserne fra Risgård og Würtz, og for ikke at se sidstnævnte på din liste over forrædderne. Hans skifte var helt anderledes - han måtte til FCK fordi AaB manglede penge, og nu er han heldigvis hjemme hvor han hører til. (Jeg er klar over, at det er en forsimplet, naiv og romantisk tankegang, men det er jeg okay med.)

    SvarSlet
  3. Jeg blev seriøst også bare så rasende. Og så tror jeg bare slet slet ikke at den bette Kasper har psyken til at spille i København

    Ps. hvis AaB vinder over FCK nu her, bliver slaveejerne mestre!! Frygteligt dilemma!

    SvarSlet
  4. Jeg er helt enig, Mette. Han kan ikke klare at sidde på bænken i dårlige tider. Jeg tror, at AaB taber nu. Det er heller ikke til at bære, hvis vi sender guldet til Midtjylland. (Men 1-0 er nok. Vi behøver ikke hjælpe FCK med målscoren.)

    SvarSlet