mandag den 25. maj 2015

it's more a case of haves against haven'ts

I lørdags var der fantastisk vejr - i hvert fald omkring Mariager Fjord - og min far, søster, hunden og jeg kørte en tur til Øster Hurup, hvor jeg har tilbragt de fleste af min barndoms sommerferier i min mormor og morfars campingvogn. Vi fik en is sammen med stort set resten af Nordjyllands befolkning, og jeg kan slet ikke forestille mig, hvor travlt der må være i ishuset, når sommeren og turistsæsonen for alvor begynder. 
Jeg havde jo advaret jer om flere rapsbilleder, for da vi kørte omkring Havnø efter isspisning var der så overdrevet idyllisk, at vi gik endnu en lille tur i rapsmarkerne ved møllen. Mine bedsteforældre arbejdede på Havnø inden de købte deres egen gård nogle kilometer væk, og da min far var en lille knægt, var det her han kravlede i træer og løb rundt efter gæssene. Her var ingen mennesker, men i stedet nuttede køer og fuglefløjt, og på sådan en forårsdag i naturen har jeg svært ved at forstå, at jeg har valgt at bo i byen. 

3 kommentarer:

  1. Åh, eeeelsker møllen, reeeen idyl - for ligesom med dig, trækker byen sgu mest, men fortryllet bliver man altså :D Ren Børnene i Bulderby!

    - Anne

    SvarSlet
  2. Det var virkelig en hyggelig tur! Flere af dem!

    SvarSlet
  3. Anne, lige præcis. Og ja, der var SÅ skønt!
    Mette, helt klart. :)

    SvarSlet