onsdag den 13. maj 2015

I've got a big big big heartbeat, yeah

I mandags havde min kæreste og jeg været sammen i hele otte år. Vi plejer egentlig ikke at gøre så meget ud af dagen, men vi havde tilfældigvis fundet ud af, at Warren Ellis samme aften skulle præsentere filmen 'Loin Des Hommes' i Grand og fortælle om det soundtrack, han har lavet til filmen sammen med Nick Cave, og det måtte vi jo se. Jeg arbejdede hele dagen og gad ikke tage hjem før biografen, og så kunne vi jo lige så godt tage på restaurant og fejre det. Min kæreste havde købt en lille gave til mig, og så lykkedes det mig at overtale ham til et selfie inden vi tog på Madklubben på Vesterbro, hvor vi fik virkelig god mad. 
Ved Grand var der lagt rød løber ud (ikke til os, er jeg ret sikker på), og vores plads på tredje række placerede os lige foran den altid enormt seje Warren Ellis, der fortalte meget indlevende om musikken til filmen og hele arbejdsprocessen med at lave et soundtrack i det hele taget, og det var meget spændende. Jeg tog et hurtigt billede og slukkede så min telefon, da jeg altid er overbevist om at den vil begynde at ringe under filmen i biografen - selvom den er på lydløs. Den beslutning skulle jeg fortryde, men lad nu det ligge. Filmen var udmærket - virkelig visuelt smuk og selvfølgelig med et godt soundtrack. Viggo Mortensen spillede den altdominerende hovedrolle, snakkede både fransk og arabisk og var lige så dygtig som altid. 

Folk begyndte at rejse sig under rulleteksterne, men så fik vi at vide, at der ville komme en surprise guest star, og pludselig stod Viggo Mortensen foran mig! Jeg fangirlede totalt og kunne næsten ikke være i min egen krop, for jeg ELSKER Viggo Mortensen - selvfølgelig allermest som Aragorn, men The Road (som Warren Ellis og Nick Cave også har lavet soundtrack til) er også helt eminent.  Han er tydeligvis vant til at tale til et publikum og havde øjenkontakt med de forreste rækker hele tiden - deriblandt mig! Publikum kunne stille spørgsmål og snakkede om Albert Camus, krig i Algeriet og filmtekniske detaljer, og jeg havde kun lyst til at spørge ham, om han ville sige noget på elversprog, haha! Jeg turde ikke tage min telefon op og tænde den igen, så ikke noget billede, desværre. Men det var altså en helt fantastisk årsdag, og eftersom samme dato sidste år bød på AaBs mesterskab i superligaen, må den 11. maj 2016 blive helt spektakulær. 

11 kommentarer:

  1. Lyder som en dejlig, dejlig kærestedag! Det er sgu skønt at vide, de kan holde en ud de mænd ;)

    - Anne

    SvarSlet
  2. Ja, kærester er nu ikke det værste man har. Men hold da op, hvor er de otte år gået hurtigt!

    SvarSlet
  3. Kender det - vi har været sammen iomegnen af de fem, det er sgu skørt!

    - Anne

    SvarSlet
  4. Årh hvad, det lyder som en fantastisk årsdag. OMG jeg gad godt have øjenkontakt med Viggo!

    SvarSlet
  5. Fem år! Det er altså også en god sjat år. :) Man kan jo godt fornemme ham på bloggen ind imellem (mon ikke det var hans fødder vi så i et Paris-indlæg?), selvom det er sjældent, men jeg vidste slet ikke, at I havde været sammen så længe. :)

    SvarSlet
  6. Hov, nu blev det helt rodet. Men HEJ Carina (jeg er vild med din blog) - det var også en fantastisk årsdag. Øjenkontakten med Viggo var dagens højdepunkt. Var dog hele tiden bange for, at jeg ville gøre noget fjollet - begynde at klappe eller række tunge af ham, men jeg klarede mig uskadt igennem. :)

    SvarSlet
  7. TAK og i lige måde :D
    Jeg ved personligt heller ikke hvad jeg ville gøre - formodentlig grine grimt og give ham et svedigt håndtryk. Åh, det ville være så pinligt! Jeg synes du virkede til at være cool :)

    SvarSlet
  8. Haha, ja, jeg gik altså heller ikke op og hilste på bagefter. Det har jeg selvfølgelig fortrudt. Men var bange for at komme til at sige noget dumt. 'Hey, min mor er også død, jeg ved hvordan du har det!', ville have være akavet, f.eks. :D Og tak! :D

    SvarSlet
  9. Det kunne være fedt - især fordi jeg så kunne stå med mine svedige håndflader og ikke virke nær så tåbelig, haha! :D (Undskyld jeg spammer dit kommentarfelt!)

    SvarSlet
  10. Jeg ville seriøst DØ, hvis jeg mødte Viggo!!!

    SvarSlet
  11. Carina, det er kun rart med lidt aktivitet i mit kommentarfelt! Bliv endelig ved! :)

    Mette, jeg var også ret tæt på. Simon grinede lidt af mig.

    SvarSlet