søndag den 10. maj 2015

loose an endless longing

Jeg har fået en ny telefon, og med den et kamera der tager bedre billeder end noget digitalkamera jeg nogensinde har ejet. Jeg kommer stadig til at slæbe mit spejlrefleks med mig i tide og utide, men det er virkelig rart altid at have et godt kamera på mig uanset hvor jeg er. Det bliver også sjovere at lave de her rode-indlæg, for jeg tager mange flere billeder nu end jeg har gjort før, og selvom de fleste af billederne i netop dette indlæg måske ikke vidner om kameraets fortræffeligheder og mange muligheder, skal det nok komme, når jeg lige har lært det lidt bedre at kende.
Med min gamle telefon var det ganske enkelt en umulighed at tage billeder af Jimmy, når det var blevet mørkt udenfor. Heller ikke selvom lyset var tændt som her, hvor han får det lige i skallen. Og selvom dette billede langt fra er perfekt, har det bestemt potentiale og tegner godt for mørkere tiders fotosessions. Evnen til at tage aftenbilleder af Jimmy er især vigtig i forhold til mine snapchat-venner, der nu ikke længere bliver spammet med uskarpe billeder af en sort klump, der måske/måske ikke er Jimmy. 
I denne uge har jeg spist kage to gange på arbejdet, men ingen af dem så fotogene som den der blev serveret til min kærestes nieces konfirmation for et par uger siden. Den var flottere end den smagte (det må jeg gerne sige, familien havde ikke selv lavet den), og min søster er helt klart stadig mesteren i at lave kager, der både er sindssygt flotte og enormt velsmagende.
Jeg har haft en rigtig god uge på arbejdet; hygget mig med mine kollegaer og grint lidt af et par kunder. I går var vi i Imperial og se Blade Runner - den legendariske sci-fi-klassiker fra 1982 med Harrison Ford i hovedrollen. Jeg har set den en gang før uden at være rigtig overbevist, og selvom det helt klart hjalp at se den i biografen, er den nok stadig lidt for firser til min smag. Bagefter drak vi en øl på en irsk pub og hørte en skrækkeligt musiker ødelægge en række covernumre, men det var en ret hyggelig aften alligevel.
Ugens vigtigste nyhed kom fra min tidligere studiebuddy Rikke, der kunne fortælle om Svampebob-stickers på facebook. Det er så vigtigt!

3 kommentarer:

  1. Hold da op en forskel der er på billedkvaliteten.
    Det lyder som om du virkelig har hygget dig, dejligt at høre :-)

    SvarSlet
  2. Hehe jeg må snart få taget mig sammen og få lavet en kage igen :)

    SvarSlet
  3. Sine, ja, det har jeg virkelig. Det har været nogle skønne dage. :)

    Mette, det kan jeg kun tilslutte mig!

    SvarSlet