søndag den 17. maj 2015

rolls that world right off my shoulder

Jeg har vist slet ikke fået det nævnt, men om lidt over en uge tager min kæreste og jeg en smuttur til Barcelona og Primavera Festival. Vi har været der et par gange tidligere - senest i 2011 - og sidste års tur til Porto bød på Primavera Festivalens lillebror, der havde et lige så charmerende setup som hovedfestivalen i Barcelona. Jeg er vild med, at der ikke er noget campingområde, at der er så god plads (især i Porto) og at folk ikke vælter sanseløst berusede rundt ligesom til de danske festivaler. Primavera har altid haft et helt eminent godt program, hvilket årets navne måske ikke helt lever op til, men jeg skal se flere af mine gamle favoritter*, opleve et par legender** og opdage nyt musik - eller se ting jeg godt kan lide live for første gang***, og jeg glæder mig - ligesom jeg også glæder mig til solskin og god mad.

*Belle & Sebastian, The Strokes, Death From Above 1979, Sunn O))), Ariel Pink, Battles, Dan Deacon, HEALTH, Interpol, Shellac, Sun Kil Moon, Swans, Panda Bear
**Patti Smith, Sleater-Kinney
***Fucked Up, Mac DeMarco, Tobias Jesso Jr., Viet Cong

4 kommentarer:

  1. Hahaha, Barecelona (og Amsterdam) FTW! God tur :)

    SvarSlet
  2. Det skal jeg gøre! Skal se ham sammen med Christina - ligesom for TOLV år siden! :)

    SvarSlet