tirsdag den 16. juni 2015

and I'd had enough, well, far too much

Nu har jeg travlt igen - men ligesom i sidste uge kun med gode ting, og især weekenden har stået lidt i madens tegn. I lørdags var jeg nemlig til sommerfest med mit arbejde, hvor vi startede med en svinsk stor burger på Cock's & Cows og fortsatte med øl på vores stamværtshus Jaguaren, der meget belejligt ligger fem minutter fra min lejlighed. Der var mere kød i den burger, end hvad jeg spiser på en hel måned, men alternativet var en trist kyllingeburger - 'pigeburgeren' - og jeg blev så irriteret over det begreb, at jeg meldte mig til kødfesten. Jeg har faktisk aldrig været på Cock's & Cows før, men mon ikke jeg vender tilbage engang - det var nogle seriøst gode burgere. Der gik lige et par timer efter middagen før feststemningen indfandt sig hos os alle, men så blev det også rigtig hyggeligt. 
'Heldigvis' blev lørdag aften ikke så hyggelig, at jeg lå brak hele søndag, for der var min kæreste og jeg inviteret på stjerneskud og cheesecake hos et af de par, vi rejser til Irland med om et par måneder. Min veninde er mega sej - hun gennemførte Copenhagen Marathon for en lille måned siden, så jeg er lidt nervøs for om vi sakker bagud, når vi skal vandre rundt i den irske natur. 
Menuen til vores aftener med Irlandsplanlægning har haft et grillbar-tema, fordi den første aften bød på overskydende natmad - hotdogs - fra det andet pars bryllup. Hos dem har vi  fået en afsindig lækker bøfsandwich, mens vi fik burgere hos os, og i søndags var det blevet tid til en anden klassiker - stjerneskuddet. Som teenager arbejdede min veninde i et par sommerferier i en grillbar i Randers, men jeg tvivler på, at deres udgave var lige så lækker og avanceret som den hun laver nu. Det smagte SÅ godt, og selvom jeg egentlig var stopmæt, var der alligevel plads til en lige så god cheesecake bagefter. Det var en virkelig hyggelig eftermiddag, og jeg glæder mig sådan til vi skal på ferie sammen. 

I går var jeg på arbejde, og så ville jeg egentlig have blogget efter jeg så Game of Thrones, men... MEGA SPOILER FORUDE. Jeg mener det! Læs KUN videre, hvis du har set sidste afsnit af femte sæson. Jeg har ventet flere år på - ikke set frem til, men ventet på - at se afsnittet om min elskede bastards undergang, for i bøgerne er det lidt mere uklart, om Jon Snow rent faktisk dør til sidst. I serien var der ikke så meget tvivl. Både Kit Harrington og seriens showrunners har sagt, at Jon ER død, og at han ikke kommer tilbage. Jeg nægter at acceptere at han er død - men hvis han er, skal han komme tilbage på den ene eller anden måde - jeg forudser noget med Melisandre og et begravelsesbål - og en genopstandelse lige så episk som Daenerys', der jo egentlig også burde være død. Jeg er IKKE tilfreds med Jon Snows skæbne, men ellers var det et fantastisk spændende afsnit, og jeg er på ingen måde okay med, at jeg skal vente et helt år for at se mere.

3 kommentarer:

  1. SÅ enig! Jon kan IKKE dø! Tænker også, at der var en grund til Melisandre skulle derop igen. Han kan IKKE dø.
    ps: http://likecool.com/Gear/Pic/The%20Game%20of%20Thrones%20Cycle%20Comic/The-Game-of-Thrones-Cycle-Comic.jpg

    SvarSlet
  2. Det var en hård finale. Og sæsonen har føltes ultrakort denne gang. Vi er jo for fanden lige begyndt. Jeg prøvede at skjule for min kæreste, at jeg sad og tudede over, at Jon vitterligt døde. Ligesom jeg prøvede at skjule, at jeg småtudede, da Drogon blev såret i fighting pitten.

    Det er svært acceptere, at karakteren Jon Snow ikke får lov til at udvikle sig færdig. Han var jo lige i gang med noget vigtigt. Han var ved at lære og udrette.

    Kit Harrington og producerne har jo udtalt flere gange, at han ikke vender tilbage. Men. Hvis det skulle ske tænker jeg også, at Melisandra vil have en finger med i det spil. Det var lige tilforladeligt nok, som hun luskede ind gennem porten til The Night's Watch uden, at det blev adresseret ydeligere i denne omgang.

    Han gør det ikke let at holde af folk, den gode George.

    Nu er der bare True Detective at trøste sig med.

    SvarSlet
  3. Lærke, åh suk og ak og ve. Og ja, fed cycle! Jeg læste en der skrev - 'Now Ramsay Bolton is my favourite character. Nothing bad can ever happen to him, right?' Hehe.

    Lisbeth, ja, jeg synes også det er gået alt for stærkt denne gang. Men sikke en finale. Der blev nok grædt en del tårer rundt omkring da Jon døde, men jeg er glad for at læse, at jeg ikke var den eneste der græd over Drogon. Jeg græd faktisk allerede da han kom tilbage - der var noget 'Den Fantastiske Hjemrejse' over det, og jeg kunne slet ikke klare at se ham lide.

    Og ja, det er især fordi Jons storyline føles så ufærdig, at det er ekstra hårdt. Det er jo ham, der skal redde verden! Men jeg har læst noget med, at i virkeligheden får man heller ikke altid lov til at gøre tingene færdig før man får kræft eller bliver ramt af en bil, og det skulle tilsyneladende være argumentet, men jeg kan IKKE acceptere det.

    Jeg ved godt, at de har udtalt det flere gange og gentagne gange har sat streg under, at han ikke kommer tilbage, men jeg tror ikke på det. Det kan jeg bare ikke. Det er ikke noget barnligt stædighed eller naivitet - han MÅ bare komme tilbage.

    True Detective - og snart Fear The Walking Dead. :) Tak for din kommentar!

    SvarSlet