fredag den 12. juni 2015

and in the ocean we'll hold hands

Jeg har haft så travlt, at jeg slet ikke har fået fortalt, hvad vi ellers lavede i Barcelona ud over at være til festival - men denne gang så vi faktisk stort set ikke noget af byen. Det var en kort tur - onsdag aften til søndag eftermiddag - og eftersom jeg prioriterede at sove meget længe hver dag (jeg fik også klemt en middagslur ind to af dagene), havde vi ikke meget tid til ekspeditioner ind til byen. Første eftermiddag nåede vi længst - vi gik ind til Parc de la Ciutadella, hvor vi nød solen og kiggede på mennesker.
Vi boede fem minutter fra stranden, så det blev udnyttet til fulde. Vi gik langs stranden til festivalen hver dag, men vi var også dernede om eftermiddagene. En af dagene var jeg i vandet - det var så koldt, at det tog i hvert fald to minutter før det blev behageligt, men bagefter var vinden dejligt varm. Jeg fik læst i Needful Things og drukket cola, og min kæreste tog sig en lur. I dag har jeg i øvrigt lavet næsten det samme - jeg har været ved stranden, læst i den nye Stephen King og drukket en cola. Alene, dog.
Lørdag nåede vi kun lige ud til en sen omgang morgenmad, før vi gik tilbage på hotelværelset, hvis udsigt nu heller ikke var så dum. To dages festival havde tæret på os, så vi restituerede med sæsonfinalen af Mad Men og en middagslur.
Vi havde hele søndag eftermiddag i byen før vi skulle være i lufthavnen, og vi brugte tiden på at udforske den kirkegård vi boede lige ved siden af. Det er nok lidt sært, men jeg kan godt lidt at besøge kirkegårde i forskellige lande - se bare tagget nederst. Denne hedder Cementiri de Poblenou og er åbenbart ret kendt, og den var da også helt utroligt smuk - og helt anderledes, end noget jeg før har set. Man måtte egentlig ikke tage billeder, men jeg tænker, at det mest er for ikke at forstyrre de efterladte, så jeg tog lige et par hurtige shots da vi var alene. Jeg er absurd autoritetstro og var sikker på, at vi ville blive stoppet på vej ud af kirkegården og måske smidt i fængsel. Det skete (selvfølgelig) ikke, og vi havde en rigtig god sidste dag i Barcelona.