søndag den 7. juni 2015

we'd like to get you out of your mind

I dag har jeg været et smut til Copenhagen Comics i Øksnehallen, og det var en udsøgt, omend noget dyr, fornøjelse. (Altså, det kostede firs kroner at komme ind, hvilket var en helt fair pris. Priserne på tegneserierne var også ganske rimelige - jeg kom bare til at købe lidt for mange.) Jeg ville også gerne have været forbi i går, hvor Rutu Modan og Simon Hanselmann blandt andre blev interviewet (og hvor selveste Kristina gik rundt - en dag håber jeg det vil lykkes at få hilst på hende), men jeg var forhindret. Min glæde var derfor stor, da jeg helt tilfældigt kom forbi en bod, hvor netop Simon Hanselmann snakkede løs og tegnede fine tegninger, og jeg er SÅ glad for min signering, da hans fortællinger om heksen Megg, katten Mogg og uglen Owl er noget af det allerbedste (og groveste) der findes derude.
Jeg så fine Stine interviewe Natasha Allegri, som jeg kender bedst fra hendes arbejde på fantastiske Adventure Time, men ellers brugte jeg mest tiden på at gå rundt og købe mig fattig, hilse på forskellige tegnere og kigge i de forskellige boder, der var imponerende i både antal og omfang. Der var også et stort børneområde med tegnekonkurrencer og workshops, og et stort, officielt signeringsområde, hvor jeg faktisk spottede Rutu Modan (og en kæmpe kø) på vej ud. Jeg troede ikke hun ville være der i dag, så jeg havde hverken Exit Wounds eller The Property med i tasken - men jeg fik så mange andre fine ting, at jeg kunne springe hende over med god samvittighed.
Min beskedne høst fra årets Copenhagen Comics. Tegningen fra Simon Hanselmann er nok favoritten - også fordi han var helt vildt nem og sjov at snakke med, men jeg er også meget glad for den flotte tegning fra Halfdan Pisket, og det lille, fine ansigt fra Philippa Rice. John Kenn er en af de sejeste og dygtigste tegnere i Danmark, og jeg var så benovet over at hilse på ham, at jeg helt glemte at spørge om han også ville doodle lidt i mit nyindkøbte eksemplar af De Utilpassede, som jeg glæder mig til at læse. Det var første gang jeg var til Copenhagen Comics, men jeg vender helt sikkert tilbage, for det var et virkelig fint arrangement.  
   

3 kommentarer:

  1. Jeg er så misundelig! Åååh, hvor ville jeg gerne have været til det - selvom ferie i Jylland er en ok erstatning, trods alt. Jeg er dog voldsomt misundelig på din tegning fra Simon Hanselmann, selvom jeg ikke aner hvem han er (undskyld. Det må jeg lave om på :D), men den er da SÅ flot!

    SvarSlet
  2. Ferie i Jylland er bestemt ikke at kimse af! Men ja, det var simpelthen sådan et fint arrangement. Simon Hanselmann er ikke ret kendt i Danmark - endnu, for til efteråret bliver hans striber udgivet på dansk. Han er mega sjov, men også ret grov. (Åh gud, nu kører Bølle Bob-sangen i hovedet på mig - Simon Hanselmann er meget langt fra Bølle Bob!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, jeg håber han er laaaangt fra Bøllebob. Ellers tror jeg måske, at jeg springer over :D Men udover Bøllebob-associationer, så lyder han som match made in heaven - grov humor ser man jo alt for lidt!

      Slet