torsdag den 30. juli 2015

but I'm pushing on for that horizon

Jeg har lige været lidt væk. Jeg har på samme tid været lidt ramt af post-ferie-blues OG præ-ferie-stress, og selvom det virkelig må siges at være et luksusproblem, har jeg faktisk været lidt ked af det et par dage, fordi ubetydelige småting vokser sig uoverskueligt store når jeg er lidt presset. Jeg får altid ekstremt meget hjemve, når jeg har været på ferie med min far og søster, og så har savnet til min mor også været ekstra stort den sidste uges tid, for hun skulle jo have været med. 
Nu har jeg dog fået styr på det sidste og har næsten pakket kufferten til vores næste eventyr, så jeg har det meget bedre igen, og jeg har stadig et par billeder fra feriealbummet jeg gerne vil vise jer, for jeg har altså forelsket mig hovedkulds i Schwarzwald. Her besøgte vi Tysklands højeste vandfald ved Triberg, og selvom det var helt umuligt at fotografere, var det meget smukt. 
Tyskerne er helt vilde med at vandre, og jeg er også begyndt at kunne forstå tiltrækningen. Vi havde planlagt at gå mange ture i området omkring vores hus, men hundens sygdom gjorde at vi ikke kom helt så langt omkring som håbet. En dag blev min søster dog hjemme og passede hunden, og så gik min far og jeg ti kilometer rundt i skoven. Det var virkelig en dejlig tur, selvom der var ekstremt varmt og vi for vild en enkelt gang. I dag har jeg faktisk købt et par vandrestøvler på tilbud - så nu er jeg helt klar til at rejse til Irland i morgen.  
Vi nåede også i vandet en enkelt gang, og der var så varmt, at selv Silke luskede ud i det kolde søvand. Hun er ellers ikke ligefrem en vandhund, men en tur i Titisee var åbenbart ikke til at modstå. Søen med det fjollede navn var måske ikke helt lige så fantastisk og idyllisk som sidste års Eibsee, men der er altså noget helt særligt over at bade i søer, og det var SÅ skønt. Jeg tager også min badedragt med til Irland, men de lover 14 grader og regn hele ugen, så jeg kan ikke garantere at jeg får badet i Atlanterhavet. 

4 kommentarer: