mandag den 6. juli 2015

drifting through these days of appointments made

På trods af at jeg skulle arbejde mig igennem hedebølgen, synes jeg faktisk, at jeg har haft en ganske fremragende uge. Måske fordi jeg på de fire arbejdsdage samlet ikke nåede over femogtyve timer - det kommer til at kunne mærkes på min lønseddel næste gang, men det er umuligt at sige nej til at blive sendt tidligt hjem, når der er tredive grader udenfor og stranden lokker. Jeg har faktisk været på stranden hele tre gange den sidste uge med forskellige veninder og forskelligt tilbehør - jordbær den ene dag og øl den anden - og det er simpelthen noget af det bedste jeg ved. I fredags droppede jeg vandet og holdt fyraften med en bog og en hyldeblomstdrik i skyggen på Christiania, og jeg tænkte at det lige måtte foreviges, når jeg nu en sjælden gang ikke har drukket cola.

Vejret er ikke helt til strandtur i dag hvor jeg har hele dagen fri, men jeg er alligevel ved at lave en lille picnickurv med jordbær, kokos, chokolade og... cola, som jeg kan tage med ud i det blå, når min veninde ringer på døren om lidt. Arbejdsugen har været særdeles overskuelig, og udsigten til tre (også halve) dage mere inden min ferie, er på ingen måde rædselsvækkende. Jeg håber, at I også har kunnet nyde et glimt af den danske sommer.   

2 kommentarer:

  1. Ih, jeg vil med på skovtur med den kurvfuld - og bare rolig, så snupper jeg en øl, for cola kan jeg ikke lide :D

    - Anne

    SvarSlet
  2. Det var en perfekt kurv! Øllene har jeg gemt til min Tysklands-tur. :D

    SvarSlet