mandag den 10. august 2015

I need direction to perfection

Connemara var et helt vidunderligt smukt område. Hver gang der var ophold i regnen, piblede vi ud af bilen for at fotografere og nyde udsigten - og nogle gange kom vi forbi så flotte steder, at vi trodsede regnen og gik ud alligevel. Vi kørte rundt i en kæmpestor minibus på nogle urimeligt små og snoede veje (med venstrekørsel, selvfølgelig), men vi havde en irer med i gruppen, så jeg følte mig i gode hænder hele vejen. At ireren først har fået kørekort, efter han er flyttet til Danmark, er en ubetydelig detalje. Han kørte godt og sikkert.
På trods af og på grund af regnen var der så grønt og frodigt overalt, at det langt oversteg mine forventninger, og jeg har aldrig set noget som det irske landskab. Ud over de absurde mængder af fåreflokke (der ER en grund til, at det altid er billeder af får, der præger irske guidebøger og postkort) vrimlede det også med køer - og mine førnævnte Connemara-ponyer. Der var nye og gamle slotte, borge og herregårde overalt, og især Kylemore Abbey lignede noget, man kan bygge i LEGO. Suk, al den pænhed!
Jeg løj lidt i går, for vi VAR ved stranden i Irland, der faktisk har nogle ret smukke sandstrande mellem alle klipperne. Men selvom Christina ellers er vinterbader, blev vi altså på land denne gang... Billederne snyder lidt, men det øsregnede og blæste en halv pelikan. 

4 kommentarer:

  1. Sikke et smukt landskab :)

    Knus
    fannyhesseldahl.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er noget af det smukkeste, jeg nogensinde har set. Jeg troede, at det ville være meget mere gråt og trist. :) Tak for din kommentar!

      Slet
  2. Jeg drømmer seriøst om det der slot om natten :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, det er virkelig også fint. Det blev ikke bygget til det, men det har også været brugt som nonnekloster og pigeskole indtil for relativt nyligt. Mega sejt. :)

      Slet