mandag den 24. august 2015

I've got this energy beneath my feet

Min weekend har været god, rigtig god endda. Jeg har været kulturel - lørdag på Tøjhusmuseet med Nanna, og i går til litteraturfestival på Louisiana med en flok gode kollegaer, og nu har jeg faktisk en uges ferie. Igen. Min økonomi er ikke begejstret for det, men alt andet fortæller mig, at det er en rigtig god idé at tage fire dage hjem til min far og søster, for min hjemve har været uudholdelig efter vores ferie. Jeg håber, at der er en smule sommervejr tilbage til resten af august, men ellers må jeg kigge tilbage på Irlandsturen, der ind imellem også bød på solskin.

Billederne her er fra Killarney National Park, som vi boede i udkanten af i et par dage. Her kom vandrestøvlerne for alvor i brug, og vi gik et par skønne, lange ture midt i alt det grønne, inden vi kørte videre til et par by-dage. 
Mine veninder kender mig efterhånden godt, så da Simone på en morgenløbetur fandt denne smukke kirkegård i Aghadoe uden for Killarney, tog hun mig selvfølgelig med derhen. Det var en kirkegård LIGE efter mit hjerte - nogle ældgamle ruiner (fra 1158!), nogle gamle familiegravsteder og en masse celtic crosses. Der var også den vildeste udsigt, og det var det helt rigtige sted at kunne sætte flueben ud for 'kirkegård' på min must-see Irlands-liste. 

2 kommentarer:

  1. Åh hvor ville jeg godt besøge den kirkegård!

    SvarSlet
  2. Ja, jeg tænkte også lidt på dig. Den var bare så fin! Og der var nogle seriøst gamle grave med spændende indskriptioner.

    SvarSlet