tirsdag den 25. august 2015

with an absolute concept of beauty

Jeg havde ikke mit kamera med til Louisiana, men der var simpelthen så fint, at jeg ikke kunne lade være med at snuppe et par billeder med min telefon. Der var litteraturfestival, og vi så Olga Ravn læse op fra Celestine, som jeg fik i fødselsdagsgave og var ret glad for. Det var en fin oplevelse, og det gav lige romanen en ekstra dimension. Derudover nød vi det gode vejr og gik lidt tilfældigt rundt i udstillingerne - jeg var ret glad for Peter Doig, som jeg ellers aldrig havde hørt om, og også Afrika-udstillingen var  ret interessant. Gladest var jeg dog for det permanente  lysrum af Yayoi Kusama, og jeg kunne have brugt meget længere tid derinde. Det var en skøn eftermiddag med gode venner, og jeg håber at vi kan tage på endnu en udflugt snart. 

2 kommentarer:

  1. Hvor fint, gad så gerne selv at opleve oplæsning af forfatter til nogle af mine favoritværker. Åh, at man missede Astrid Lindgren, er sgu en skam. Ville gerne have hørt hende give den gas med Emil eller Pippi :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kunne godt nok have været fint at høre Astrid Lindgren læse op. Jeg tror jeg ville tude, hvis jeg hørte hende læse Brødrene Løvehjerte. Ellers ville jeg gerne høre Tolkien læse Ringenes Herre - eller selvfølgelig høre Stephen King læse bare et eller andet op. (Live, altså. Jeg tror nok han har indtalt en lydbog eller to.)

      Slet