onsdag den 23. september 2015

all the sweetness that has passed through us

Jeg har haft nogle rigtig gode dage. Jeg savnede min mor meget i sidste uge, men de sidste dage har jeg formået at tænke på noget helt andet, og den næste tid har jeg også gode planer, så det hele skal nok gå. En af de sidste ugers største tidsrøvere har været min nye Xbox One, som jeg allerede anser som endnu et familiemedlem - jeg elsker den. Den er lydløs(!) - den gamle larmede forfærdeligt - og den bruger næsten ingen tid på at loade, hvilket var et kæmpe irritationsmoment før i tiden. Jeg købte den nye model udelukkende fordi der til november udkommer et spil, jeg har set frem til i årevis - nemlig Fallout 4. Det kan ikke spilles på en Xbox 360, så jeg måtte til lommerne og investere i en One. 
Med konsollen fulgte spillet The Witcher 3, og selvom jeg ikke havde nogle forventninger overhovedet, har det hurtigt indtaget en topplacering på min favoritliste. Gameplayet og mytologien minder meget om en anden af mine favoritter, nemlig Skyrim, og så er det bare SÅ flot. Jeg er i hvert fald godt underholdt indtil november. 
I går var jeg så heldig at kunne spise frokost med min far, der er i København med en skoleklasse i denne uge. Det var to timers koncentreret familiehygge på café og Tøjhusmuseet til Tolkien-udstilling, og det var virkelig rart lige at se ham. Her til aften har jeg aftalt med min søster, at hun skal besøge mig engang i efteråret, og om bare et par uger skal jeg igen et smut til Mariager, når min søde veninde skal giftes.
I de syv år jeg har boet på Amager, har jeg kun oplevet Knippelsbro gå op en håndfuld gange, hvilket egentlig er utroligt, når den i gennemsnit åbner omkring tyve gange om måneden. Jeg synes det er lidt fascinerende, så da det endelig skete i sidste uge på min cykeltur hjem fra arbejde, havde jeg intet imod at vente lidt i solen. 
For et par uger siden spiste jeg en virkelig lækker middag på restaurant Pluto sammen med en veninde. En ekstra bonus var toilettet, der var tapetseret med billeder af Take That.
På arbejdet går det godt. Jeg har solgt min sjæl til Samsung for en cupcake. Den var desværre meget mindre end den ser ud til, så jeg snuppede selvfølgelig en ekstra senere på dagen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar